درخواست معافیت مالیاتی کارگران از نمایندگان مجلس

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با تاکید بر معافیت کارگران از پرداخت مالیات، از نمایندگان مجلس خواست تا در قالب بودجه‌هایی که به تصویب می‌رسد و سرمایه‌گذاری‌های خارجی قدرت معیشت کارگران را تقویت کند.

هادی ابوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بحث معیشت دغدغه نمایندگان کارگری راه‌یافته به مجلس دهم است و در شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی خود آن را مطرح کردند لذا کمترین توقع و انتظاری که از نمایندگان داریم این است که در زمینه بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری طرح‌ها و پیشنهادات سازنده‌ای ارائه دهند و با تشکیل کارگروهها و دعوت از نمایندگان کارفرمایی و کارگری قوانین موثری برای کارگران تصویب کنند.

وی حقوق و دستمزد را یکی دیگر از مطالبات جامعه کارگری دانست و افزود: نمایندگان مجلس می‌توانند از طریق اصلاح یا تغییر ماده یا موادی در قانون کار نسبت به افزایش رفاه و حقوق و دستمزد کارگران اقدام کنند.

به گفته ابوی، مجلس در قالب بودجه‌هایی که به تصویب می‌رسد یا منابع آزاد شده و سرمایه‌گذاری‌ در بخش های تولید باید قدرت معیشت کارگران را تقویت کند.

این مقام مسوول کارگری درعین حال حذف مالیات از کارگران را خواستار شد و گفت: در صورتی که مالیات کمتری از واحدهای تولیدی گرفته شود و نیروهای کار معاف از پرداخت مالیت شوند، تولید رونق می‌گیرد و کارگران با انگیزه بیشتر و کیفیت مناسبتر کالا تولید می‌کنند.

وی در پایان از نمایندگان مجلس دهم خواست تا در جهت اصلاح تبصره دو ماده ۷ قانون کار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و افزود: بستن قراردادهای موقت در کارهای دائم معنا ندارد و موجب افت شدید کیفیت تولید و از بین رفتن انگیزه کار می شود لذا از نمایندگان مجلس می خواهیم که با طرح‌ها و قوانین خوبی که تدوین می‌کنند مطالبات جامعه کارگری را برآورده کنند.

منبع» ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا