تجمیع بیمه ها منتفی شد

[ تجمیع بیمه ها منتفی شد ]
نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی، از ابلاغ سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس بند ۴۲ این سیاست ها تجمیع بیمه ها منتفی شده است.

علی حیدری افزود: بحث اصلی در حوزه برنامه ششم توسعه سیاست های کلی است که از سوی مقام معظم رهبری طی چند روز گذشته ابلاغ شده و بر اساس آن در بندهای ۴۰، ۴۱ و ۴۲ به مباحث مهم تأمین اجتماعی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه استقرار نظام جامع یکپارچه شفاف و کارآمد و چند لایه تأمین اجتماعی در بند ۴۰ سیاست های کلی تأکید شده است، گفت: بحث نظام چند لایه یکی از مواردی است که سازمان درگیر آن است و به علت اینکه ما نظام چند لایه نداریم دولت هاو مجلس های گذشته با نگاه حمایتی یک سری سرریزهای حمایتی و بیمه ای را به سازمان های بیمه گر اجتماعی تحمیل کرده اند و همین باعث بروز مشکلاتی شده است.

به گفته حیدری، در صورتی که نظام چند لایه بیمه ای شکل گیرد ، از بروز مشکلات گذشته جلوگیری خواهد شد.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بند۴۱ سیاست های کلی اشاره کرد و اظهار داشت: توانمندسازی و خوداتکایی اقشار و گروه های محروم در برنامه های مربوط به رفاه و تأمین اجتماعی گنجانده شده وچنانچه این افراد توانمند شوند وارد چرخه شاغلین شده و به حوزه تأمین اجتماعی اضافه خواهند شد.

حیدری به نکته مهمی که در بند ۴۲ سیاست ها درج شده اشاره کرد و گفت: بحث ارتقا کیفیت و اصلاح ساختار بیمه های تأمین اجتماعی پایه برای آحاد مردم در  سیاست های کلی تأکید شده و نکته ای که وجود دارد ملازمت بخش بیمه درمان و بیمه های بازنشستگی است ، به طوری که عنوان شده بیمه های پایه شامل بیمه درمان و بیمه بازنشستگی نیز می شوند و باید برای آحاد مردم تأمین شوند .

وی ادامه داد : در سال های گذشته بیمه بازنشستگی جدا از بیمه درمان بوده مانند بیمه روستاییان و عشایر که جدایی این دو بیمه باعث شده تا خیلی از افراد از بیمه بازنشستگی محروم شوند.

حیدری تصریح کرد: بحث تفکیک ناپذیر بودن بیمه درمان و بازنشستگی در این سیاست ها مدنظر قرار گرفته که می تواند بسیار مفید و موثرباشد.

وی به تجمیع بیمه ها اشاره کرد و گفت: طبق بند ۴۲ سیاست های کلی ابلاغی برنامه ششم توسعه، تجمیع بیمه ها عملا منتفی شده و ساختار بیمه های تامین اجتماعی پایه شامل بیمه درمان، بازنشستگی و از کارافتادگی برای آحاد مردم جامعه است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا