محاسبات بیمه ای از سال ۵۴ تاکنون فقط یک بار بازنگری شده است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
محاسبات بیمه ای از سال ۵۴ تاکنون فقط یک بار بازنگری شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه محاسبات بیمه ای از سال ۵۴ تاکنون فقط یک بار بازنگری شده است، گفت: بر اساس قانون تامین اجتماعی این امر هر سه سال یکبار باید انجام شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در دیدار اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی ۳۹میلیون و۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کل کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد، ۱۳میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی است که ۹میلیون آنها بیمه شدگان اجباری و نیروهای مولد کشور محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه ۲میلیون و ۷۰۰هزار مستمری بگیر اصلی از خدمات تامین اجتماعی برخوردارند، تصریح کرد: این جمعیت با احتساب افراد تبعی حدود ۵میلیون مستمری بگیر تحت پوشش سازمان می شوند.
وی افزود: طبق ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی، ۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرما، ۷درصد سهم بیمه شده و ۳درصد باقی مانده را دولت می پردازد.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه خدمات درمانی از طریق ۸۰ بیمارستان و۳۵۰مرکز درمانی ملکی به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می شود، گفت: سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان این سازمان از طریق خرید خدمت از مراکز درمانی طرف قرار داد عرضه می شود.
وی با بیان اینکه هزینه های درمان مستمری بگیران حدود ۳برابر نیروهای مولد است، افزود: این سازمان علاوه بر ارائه خدمات درمانی، ۱۸نوع خدمت دیگر از جمله بیمه بیکاری، غرامت دستمزد، از کارافتادگی و مستمری به جمعیت تحت پوشش ارائه می کند.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری ۶۰هزار میلیارد تومان است، افزود: حدود ۵ هزار میلیارد تومان  از بودجه سازمان تأمین اجتماعی ناشی از سود  سرمایه گذاری هاست که در مجموع این بودجه توسط هیات امنای سازمان تصویب می شود.
وی با تقسیم بندی تاریخ سازمان تأمین اجتماعی به سه دوره گفت: دوره اول از سال تاسیس ۵۴ تا  سال ۸۳سال تصویب قانون نظام جامع رفاه، دوره دوم از سال ۸۴ تا سال ۹۰ و دوره سوم ۹۰ تا سال ۹۲ است.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: برای پایداری سازمان های بیمه گر باید حدود ۳۰تا ۴۰درصد از منابع جاری برای نسل بعد سرمایه گذاری شود و این در صورتی است که سازمان دارای مدیریت کارآمد باشد تا ارزش افزوده خلق کند.
وی با قیاس بودجه سال های ۸۰ و ۹۲ سازمان تأمین اجتماعی گفت:  در سال ۸۰بودجه سازمان ۳هزار و۶۰۰ میلیارد تومان بوده که یک هزار میلیارد تومان از آن را سرمایه گذاری کردیم اما در مقابل بودجه سازمان در سال ۹۲ بالغ بر ۳۰هزار و۶۰۰میلیارد تومان بود که ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم و همچنین ۷۰۰تا ۸۰۰میلیارد تومان از بانک رفاه استقراض داشته ایم.
دکتر نوربخش  اظهار داشت: در سال ۸۰ بدهی دولت ۲هزار و۷۰۰میلیارد تومان بود در صورتی که در سال ۹۲ به ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید و تا پایان ۹۳ بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ۹۲هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی  بدهی دولت فقط در سال جاری ۱۵هزار و۹۰۰میلیارد تومان است که این میزان به بدهی سال قبل اضافه می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در انتصابات مدیران سعی کردیم تعهد و پاکدستی لحاظ شود و رضایتمندی و ارتقا خدمات را مورد تاکید قرار داده ایم.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا