بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها الزامی شد

[ بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها الزامی شد ]

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از ابلاغ آئین نامه بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها خبر داد و گفت: پیشگیری از حوادث ناشی از کار و صیانت از منابع انسانی و منابع مادی کشور از جمله اهداف این آئین نامه است.

احمد لطفی نژاد با اشاره به اهمیت بازرسی‌های کار در کاهش حوادث ناشی از کار گفت: پیشگیری از حوادث در قانون دیده شده و بر رعایت قوانین کار در محیط های کاری توسط کارگر و کارفرما نیز تاکید شده است.

وی فراهم کردن شرایط ایمنی، آموزش و نظارت را سه رکن اصلی عنوان کرد و افزود: اگر ایمنی،‌ آموزش و نظارت در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی رعایت شود به منزله کاهش حوادث ناشی از کار است.

وی از ابلاغ  آیین نامه بکار گیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها خبر داد و افزود: هدف از تدوین این آئین نامه ارتقای سطح ایمنی در کارگاه های مشمول  قانون کار جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر این اهدافی چون پیشگیری از حوادث ناشی از کار و صیانت  از منابع  انسانی و  منابع  مادی کشور در تدوین این آئین نامه مد نظر بوده است.

لطفی نژاد در خصوص دامنه شمول این آئین نامه ، شرح  وظایف  مسئول ایمنی و همچنین با تأکید بر به کارگیری  افراد  شایسته و  واجد صلاحیت  در  این زمینه افزود: این  آیین نامه  مشتمل  بر ۹ ماده  و ۹ تبصره به  استناد  مواد ۸۵، ۸۶، ۹۱ و ۱۷۶ قانون کار  جمهوری اسلامی  ایران  درجلسه  مورخ ۱۳۹۴.۰۱.۳۱شورای  عالی حفاظت  فنی  تدوین  و  در  تاریخ ۱۳۹۴.۰۲.۱۶به تصویب  مقام عالی وزارت  تعاون، کار  و رفاه  اجتماعی  رسیده است.

شرح مراحل صدور تاییدیه برای فعالیت مسئول ایمنی کارگاه ها را در اینجا مطالعه فرمایید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا