حق مسکن کارگران همچنان بلاتکلیف است

[حق مسکن کارگران همچنان بلاتکلیف است]

۶ ماه از تصویب افزایش حق مسکن کارگران توسط شورای عالی کار گذشته است اما همچنان وضعیت این افزایش ناچیز بلا تکلیف است و به گفته عضو هیأت مدیره کانون شوراهای عالی کار با وجود اینکه مبلغ حق مسکن به قدری نا‌چیز است که تاثیر چندانی در دستمزد پایین کارگران ندارد اما نمایندگان کارگری علی رغم همه پیگیری های خود هنوز به نتیجه مثبتی نرسیده اند.

علی خدایی با بیان اینکه تکلیف وضعیت حق مسکن کارگران نا‌مشخص است گفت: اگر دولت به تعهد خود در تصویب افزایش حق مسکن کارگران عمل نکند قطعاً مذاکرات مزدی سال آینده را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد. حتی اگر این افزایش ۲۰هزار تومانی هم انجام شود مبلغ حق مسکن ۴۰هزار تومان می‌شود که مبلغ بسیار ناچیزی است.

خدایی با بیان اینکه حق مسکن در جلسه شورای عالی کار با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تصویب شده است گفت: با اینکه هر سه وزیر خود را سفیر دولت معرفی کردند و گفتند حق مسکن کارگران تصویب خواهد شد اما همچنان وضعیت حق مسکن نا‌مشخص و در هیأت وزیران به تصویب نرسیده است.
حق مسکن کارگران ابتدا توسط شورای عالی کار تعیین و به هیأت وزیران اطلاع داده می‌شود، در صورت تصویب هیأت وزیران، حق مسکن کارگران صورت قانونی پیدا می‌کند.
خدایی با بیان اینکه هنوز افزایش حق مسکن به هیأت وزیران اطلاع داده نشده است افزود: حق مسکن عددی ناچیز است که در حال حاضر به یکی دیگر از مطالبات کارگری افزوده شده است.
عضو هیأت مدیره کانون شوراهای عالی کار گفت: با قول‌های وزیر کار ما از دولت این توقع را داشتیم که این افزایش حق مسکن به سرعت انجام گیرد.
به گفته خدایی حق مسکن کارگران بخشی از مذاکرات مزدی بوده است و باید روی دستمزد پرداخت شود.
گفتنی است ۶ ماه از تصویب شورای عالی کار از افزایش حق مسکن کارگران می‌گذرد اما همچنان دولت از افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن اجتناب می‌کند.
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا