چهار میلیون کارگر در انتظار هم ترازی حقوق و دستمزد

[چهار میلیون کارگر در انتظار هم ترازی حقوق و دستمزد]

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: امروز با چالش جدی همتراز نبودن حقوق و دستمزد نیروی کار مواجه هستیم و در برخی صنایع مانند لبنیات، فولادسازی، آهن، شهرداری ها، پیمانکاری های بزرگ، کاشی و سرامیک و … نیروهای شرکتی در حال بازگشت هستند.

فرامرز توفیقی با بیان اینکه چالش اشتغال به کار نیروهای شرکتی و تبعیض حقوقی درباره آنها، هم اکنون در برخی صنایع شدت گرفته است، گفت: می توان گفت پس از یک دوره مقابله با افزایش نیروهای شرگتی در سال های گذشته، حالا رفته رفته پیمانکاران و نیروهای شرکتی در حال بازگشت به بازار کار هستند.

توفیقی با تاکید بر اینکه فعالیت پیمانکاران و جذب نیروهای شرکتی در حال گسترش دوباره است، گفت: نباید شرایط بازار کار به نحوی باشد که دو نفر در مشاغل یکسان با مسئولیت های همتراز، دو حقوق متفاوت دریافت کنند؛ بنابراین وزارت کار به دنبال این است که پیمانکاران را ملزم کن تا ضرر و زیان نیروهای شرکتی را بپردازد.وی تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد هم اکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی شرکتی در بخش های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند که در صورت اجرای طرح همترازی حقوق و دستمزد، می توان انتظار داشت شرایط حقوقی بازار کار کشور بهبود یابد. در هر صورت، این اقدام هدف بزرگی است که وزارت کار به دنبال تحقق آن است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا