حداقل عیدی کارگران امسال ۱میلیون و ۴۲۴ هزار تومان

[حداقل عیدی کارگران امسال ۱میلیون و ۴۲۴هزار تومان]

برای مشاهده میزان عیدی امسال کارمندان و بازنشستگان کلیک کنید

حداقل عیدی کارگران امسال ۱میلیون و ۴۲۴هزار تومان و حداکثر آن ۲میلیون و ۱۳۷هزار تومان خواهد بود.طبق ماده واحده قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می‌شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی دو برابر حقوق پایه یعنی ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان و حداکثر آن ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خواهد بود.

سال گذشته نیز حداقل دستمزد ۶۰۸هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان عیدی گرفتند.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.طبق ماده واحده قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به‌مأخذ ۶۰ روز مزد و به‌نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

عیدی کارمندان دولت در سال جاری ۶۸۷ هزار تومان اعلام شده که این رقم در بودجه ۹۵ نیز ۷۵۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. این اشتباهه
    عیدی به حقوق پایه تعلق میگیره و نحوه تمییز حقوق پایه هم مقدار حق بیمه مشمول تامین اجتماعی هستش
    امسال سازمان تامین اجتماعی از بن کاگری و حق مسکن هم حق بیمه میگیره در نتیجه جز حقوق پایه به حساب میاد و باید عیدی هم دو برابر مشمول بیمه مسمتر تامین اجتماعی پرداخت بشه
    ۷۱۲۴۲۳+۱۳۰۰۰۰=۸۴۲۴۲۳
    ۸۴۲۴۲۳*۲=۱۶۸۴۸۴۶
    حداقل عیدی امسال باید یک میلیون ششصدو هشتادو چهار هزارو هشتصد و چهل و شش ریال

دکمه بازگشت به بالا