اشتغال در چند شغل و پرداخت حق بیمه و تاثیر آن در افزایش حقوق بازنشستگی

[اشتغال در چند شغل و پرداخت حق بیمه و تاثیر آن در افزایش حقوق بازنشستگی]

محمدحسن زدا گفت: اشتغال در چند شغل و پرداخت حق بیمه در هریک از آنها در افزایش حقوق بازنشستگی تاثیرگذار است. زدا افزود: بر اساس سقف حقوق که در سال جاری ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است اگر بیمه شده ای در بیش از یک کارگاه مشغول به کار باشد به ازای این فعالیت ها حق بیمه کسر می شود و طبیعتا در افزایش حقوق و مزایای بازنشستگی فرد تاثیر دارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مستمری بازنشستگی با توجه به نسبت سابقه اشتغال و پرداخت حق‌بیمه در چند کارگاه به طور جداگانه محاسبه و پرداخت می شود، ادامه داد:به طور مثال اگر فردی در دو کارگاه مشغول فعالیت است که در یکی از آنها ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه و در دیگری ۱۰ سال سابقه دارد بنابراین دو مستمری براساس میزان سابقه بیمه شده فرد برای او در نظر گرفته می شود و این دو حقوق هیچگاه با یکدیگر قابل جمع نیستند.

وی در مورد کمک هزینه های اروتز و پروتز که یکی دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی است، گفت:پروتز و اروتز به وسایلی مانند عینک طبی، دست و پای مصنوعی و سمعک گفته می شود که برای جبران نقص عضو یا تقویت یکی از حواس به کار می روند.

زدا افزود: شرایط استفاده از ۱۸ خدمت سازمان تامین اجتماعی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان درج شده است. به عنوان مثال حدود ۳۵۰ مورد اروتز و پروتز وجود دارد که به برخی موارد تنها یکبار کمک هزینه تعلق می گیرد و در برخی دیگر محدودیتی از نظر دفعات استفاده وجود ندارد.به طور مثال برای خرید سمعک تنها یکبار کمک هزینه پرداخت می شود و  جهت خرید عینک برای اولین بار کمک هزینه خرید عینک با فریم و در دفعات بعدی تنها برای تعویض شیشه پرداخت می شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی  گفت: بیمه شدگان اجباری و اختیاری، مستمری بگیران و مقرری بگیران بیمه بیکاری به همراه افراد تحت تکفل ایشان مشمول دریافت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی هستند. این افراد درصورت نیاز به وسایل کمک پزشکی، پس از تهیه این وسایل، می توانند بر اساس ضوابط و دستورالعملهای موجود کمک هزینه پیش بینی شده را دریافت کنند.

طبق گفته وی؛ مدارک لازم برای دریافت هزینه پروتز و اروتز شامل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط و ارائه فاکتور خرید معتبر است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا