میانگین مالیات ارزش افزوده پرداختی طلافروشان ۹۰۰ هزار تومان است

[میانگین مالیات ارزش افزوده پرداختی طلافروشان ۹۰۰ هزار تومان است]

معاون سازمان امور مالیاتی، میانگین مالیات ارزش افزوده ابرازی طلافروشان در آخرین دوره مالیاتی یعنی تابستان امسال را حدود ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

علیرضا طاری بخش در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» گفت: براساس قانون مالیات ارزش افزوده، همه مودیانی که مبادرت به عرضه کالا و خدمات می کنند، از تاریخ فراخوان مکلفند در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد واحدهای صنف طلا ثبت نام نکرده اند، اظهارداشت: میانگین مالیات ارزش افزوده ابرازی طلافروشان در آخرین دوره مالیاتی یعنی تابستان امسال حدود ۹۰۰ هزار تومان است، ضمن اینکه براساس اطلاعات ما حدود ۲۵ هزار واحد صنف طلا یعنی حدود ۹۰ درصد در سامانه مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند.

طاری بخش افزود: این میزان گرچه افزایش یافته اما با واقعیت‌های موجود منطبق نیست و آنها با توجه به دریافت‌های واقعی باید مالیات بدهند.

به گفته وی، مؤدیانی خوش حساب هستند که مالیات واقعی را ابراز و پرداخت کنند، بنابراین طلافروشان را خوش حساب به معنای واقعی نمی‌دانیم.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: باید مؤدیان تلاش کنند مالیات واقعی را ابراز کنند و اگر این کار را نکنند سازمان امور مالیاتی موظف است براساس قانون، مالیات واقعی را محاسبه و وصول کند و آنها مشمول جریمه و مجازات‌هایی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های صنفی باید آنها را مکلف به ابراز واقعی مالیات کنند، خاطرنشان کرد: طلافروشان باید عیار، وزن، قیمت، اجرت ساخت و سود مالیات ارزش افزوده طلا را در فاکتور درج کنند اما براساس اطلاعات ما، تا به حال کمتر این موضوع رعایت شده است و اکثر قریب به اتفاق آنان در بحث فاکتور، قانون را رعایت نمی کنند.

طاری بخش در پایان گفت: در قانون پیش بینی شده است که مؤدیانی که طبق قانون مالیات ندهند، یک برابر مالیات متعلق، جریمه می‌شوند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا