شاخص دستمزد کارگران ایران معادل رتبه ۲۷ کشورهای اتحادیه اروپاست

[ شاخص دستمزد کارگران ایران معادل رتبه ۲۷ کشورهای اتحادیه اروپاست]

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاخص دستمزد کارگران ایران در جایگاهی معادل رتبه ۲۷ در بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپایی قرار دارد.

سیدحسن هفده تن روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این شاخص بر اساس گزارش رقابت پذیری جهانی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ اعلام شده است.
وی گفت: ایران در بین ۱۴۸ کشوری که با ۱۱ شاخص سنجیده شده است، جایگاه مطلوبی ندارد.
هفده تن اظهار داشت: ایران در شاخص روابط کار و کارفرما رتبه ۱۲۸ و در شاخص حقوق و دستمزد رتبه ۱۳۸ جهان را دارد.
وی علت پایین بودن میزان پرداخت دستمزد در ایران را متناسب با تولید سرانه ناخالص داخلی (GDP) که هر نفر ایجاد می کند دانست و گفت: این میزان در ایران براساس آمار سال ۲۰۱۳ هفت هزار و ۲۱۱ دلار است و این میزان در کشوری مثل کره جنوبی که دستمزد ساعتی کارگران شش دلار است، تولید سرانه ناخالص داخلی شش برابر ایران است.
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه تولید سرانه ناخالص داخلی یکی از نشانه های ارتباط میان عملکرد نیروی کار با بهره وری است افزود: رتبه ایران در شاخص پیوند عملکرد بهره وری نیروی کار در بین ۱۴۸کشور جهان، ۱۲۸است.
هفده تن، پایین بودن تولید سرانه ناخالص داخلی نیروی کار و استفاده نکردن از خلاقیت، ظرفیت و قابلیت های نیرو در محیط کار را از دلایل پایین بودن سرانه دستمزد در ایران عنوان کرد و گفت: مدیریت به خصوص مدیریت ساختاری ضعیف در بنگاه ها نیز یکی از دلایل این ضعف است.
وی در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کشور اظهار داشت: این طرح به صورت بومی تهیه و در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد تا از خلاقیت، ظرفیت و قابلیت های نیروی کار به خوبی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی به منظور بررسی مشکلات بخش کار و کارگری به شهرکرد سفر کرده است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا