سوالات متداول نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران

[سوالات متداول نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران]

  • ۱- چگونه می توانم تاریخ های دریافت حقوقم را مشاهده کنم؟

از طریق ارسال پیامک تاریخ دریافت حقوق خود بدون ذکر ماه و سال به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ (مثال: اگر زمان دریافت حقوق شما نهم هر ماه می باشد، کافیست عدد ۹ را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ پیامک نمائید) پرداخت های حقوقتان را تا پایان سال جاری مشاهده نمائید.

  • ۲- محتوای پیامک ارسالی برای دریافت زمان پرداخت حقوقم به چه صورت باشد؟

– به عنوان مثال اگر زمان دریافت حقوق شما سیزدهم هر ماه باشد، کافیست عدد ۱۳ را به یکی از شکل-های (۱۳، سیزده و سیزدهم) به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ پیامک نمائید.

  • ۳- به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ پیامک زده ام ولی هیچ پاسخی دریافت نکرده ام علتش چیست؟

– شما باید دقیقاً تاریخ دریافت حقوق خود را بدون ذکر ماه و سال و حروف اضافه پیامک نمائید به عنوان مثال اگر شانزدهم حقوق می گرفتید، حتماً باید به یکی از شکل های (۱۶، شانزده و یا شانزدهم) به سامانه ۱۰۰۰۱۴۲ پیامک بزنید.

  • ۴- من از بانک ملت و … حقوق خود را دریافت میکنم آیا در زمان پرداخت حقوقم تغییری ایجاد می شود؟

– خیر طرح نظام پراخت متمرکز حقوق مستمری بگیران صرفاً شامل مستمری بگیرانی می شود که از بانک رفاه کارگران حقوق خود را دریافت می نمایند.

  • ۵- من در روز پنجم ماه حقوق خود را دریافت میکنم باتوجه به برنامه پرداخت متمرکز حقوق، در آبانماه تاریخ پرداخت حقوقم چه روزی خواهد بود؟

– روز هشتم آبان ماه و همچنین در ماه های آتی به ترتیب ۱۱ آذر، ۱۴ دی، ۱۷ بهمن و ۲۰ اسفند خواهد بود.

  • ۶- زمان پرداخت مستمری اینجانب ۲۱ هر ماه است آیا در زمان پرداخت مستمری ام تغییر ایجاد خواهد شد؟

– خیر مستمری تمام بازنشستگانی که بعد از ۲۰ هر ماه حقوق خود را دریافت مینمایند تغییر نخواهد کرد.

  • ۷- اگر تاریخ دریافت حقوق من روز تعطیل باشد، زمان دریافت حقوقم به چه صورتی خواهد بود؟

– در آن ماه یک روز قبل از موعد مقرر حقوق شما واریز میگردد.

  • ۸- درصورت دریافت حقوق یک روز قبل از موعد مقرر به علت تعطیلی پرداختهای ماههای بعد به چه صورتی است؟

– پرداختهای ماههای بعد طبق جدول اعلامی صورت میگیرد.

  • ۹- این طرح نظام پرداخت متمرکز حقوق تا چه زمانی ادامه دارد؟

– این طرح برای افراد مختلف که در روزهای متفاوت حقوق دریافت می نمایند متغییر بوده ولی حداکثر تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

  • ۱۰- آیا در مبلغ دریافت حقوقم تغییر ایجاد می شود؟

– خیر این طرح به منظور یکسان سازی زمان پرداخت حقوق تمامی مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

  • ۱۱- هدف از اجرای این طرح توسط سازمان تأمین اجتماعی چیست؟

– یکپارچگی در پرداخت ها، برقراری عدالت در پرداخت حقوق مستمری بگیران و شناسایی همپوشانی های حقوق و مزایای مستمری بگیران از مهمترین دلایل اجرای این طرح است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. سلام تو اخبار چند جا دیدم که مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت حداقل بگیران در ۳۱اردیبهشت پرداخت میشه ولی خبری نیست!!!چرا واقعا؟

  2. نرخ تورم واقعی، و عملی را قیمت دلار تعیین می کند. اگر قیمت دلار را ۳,۰۰۰تومان در پارسال(۱۳۹۶)، و قیمتِ امسال دلار را ۴,۲۰۰تومان فرض کنیم، تورم قیمت ها برای من مصرف کننده؛ و من کارمند حدود ۴۰% می شود. من همۀ مخارجم ۴۰% اضافه شده است، اما حقوق بازنشستگی را حدود ۱۳% اضافه کرده اند. در عمل توان خرید من بازنشسته، ۲۷% کمتر از پارسال(سال ۱۳۹۶) شده است. در عمل حقوق من کم شده، و با منت گذاری همۀ روزنامه ها ادعا دارند که به کارمند افزایش حقوق داده اند. آیا هیچ رسانه ای نباید از کاهش ۲۷% توان خرید ما دفاع کند. این ۲۷% با فرض این است که قیمت فرمایشی دلار تا آخر سال ۱۳۹۷، همین ۴,۲۰۰تومان باقی بماند، که فرضی محال است.
    سازمان تامین اجتماعی باید سه ماه دیگر مجدداً میزان افزایش حقوق بازنشستگان را بررسی، و در موردِ آن اقدام نماید. کارمندانی که خود را بیمه کرده اند، این اقدام را از سازمان تامین اجتماعی انتظار دارند. وقتی این سازمان نتواند حقوق بازنشستگان خود را نسبت به تورم واقعی کنترل کند، از اعتمادِ عمومی خارج خواهد شد، بعد چه می شود ؟ …
    تیر ۱۳۹۷
    کیومرث نمیرانیان، بازنشسته ۱۳۸۶

  3. سلام نمیدونم چرا مردم رو احمق فرض میکنید بخدا مردم خسته شدن از دست این مسئولان که هرکس شغلی گرفت مردم منتظرن ببینند چقدر میدزده بعدشم خواهشا اختلاس گر یا اسمهای دیگه نچسبونید مثل کلاه بردار که کلاس داره همه دختر میدن سابقه داره ولی دزد بده پس دزدن این وسط یک روز یک روز یارانه یک ماه ایرانیها خورده شد الانم تامین اجتماعی شروع کرده ۲۴ روم هرماه حقوق می گرفتیم آقا ما قشر ضعیفم قول میدیم آدمیم یه ساعت حقوقم دیر بشه شاید آبروی طرف بره بخدا که مسئول سالم انگشت شمار شده

  4. باسلام حروف الفبای سازمان تامین اجتماعی ازکجا مشتق شده که حقوق من روز۲۷ پرداخت می‌شد ولی چندماهی است ۲۸یا۲۹ پرداخت میشود اگه به تعطیلی خورد که دیرتر

دکمه بازگشت به بالا