نیمی از مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی حقوق حداقلی می‌گیرند

[نیمی از مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی حقوق حداقلی می‌گیرند]

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی کشور گفت: درحال حاضر از ۶‌هزار شغل شناسایی و ثبت شده در کشور یک‌هزار و ٢٠٠ شغل سخت و زیان‌آور است.

تقی نوربخش در جمع نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌‌های استان زنجان مهم‌ترین دستاورد سازمان تامین‌اجتماعی را ایجاد امنیت اجتماعی دانست و گفت: این سازمان با به زیر پوشش بردن سالمندی و درمان به‌عنوان دو ریسک اصلی و اساسی سعی در ایجاد امنیت خاطر در بین نیروی مولد جامعه دارد. او با اشاره به این‌که در دولت تدبیر و امید در راستای پرداخت مستمری و تامین درمان گام‌های بلند و اساسی برداشته شده است، ادامه داد: در شرایطی که طی دولت‌های نهم و دهم شاهد افزایش مستمری بین ۶ تا حداکثر ١۵‌درصد بوده‌ایم دولت کنونی موفق به افزایش مستمری ۶٠‌درصدی طی سال‌های ٩٢ تا ٩۴ شده است. او گفت: هم‌اکنون حدود ۵٠‌درصد مستمری‌بگیران این سازمان حقوق حداقلی دریافت می‌کنند. نوربخش با اشاره به این‌که گام‌های ارزشمندی در حوزه درمان به‌عنوان راهبردهای اصلی دولت برداشته شده است، افزود: در گذشته پرداخت از جیب مردم در این حوزه بیش از ۵٠‌درصد بوده است درحالی‌که با اقدامات انجام گرفته در دولت کنونی این پرداخت‌ها به ۶ و ۴‌درصد در بخش دولتی کاهش پیدا کرده است. او میزان پرداخت مستمری ماهانه توسط سازمان تامین‌اجتماعی کشور طی ‌سال‌جاری را ٣‌هزار‌ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان معادل مبالغ پرداختی در هدفمندی یارانه‌ها بوده و تمام این میزان مستمری به‌ موقع و بدون هیچ تاخیری پرداخت شده است.
به گفته او با وجود همه فشارهای اقتصادی حاکم بر کشورمان سازمان تامین‌اجتماعی توانست با تدابیر مختلف شرایط متعادلی را در حوزه درمان و مستمری در کشور ایجاد کند.
او میزان مطالبات سازمان تامین‌اجتماعی کشور از اشخاص حقیقی و حقوقی را ٨‌هزار‌میلیارد تومان اعلام کرد: این میزان مطالبه از طریق هیات‌های تشخیص قطعی شده است.
او با بیان این‌که در حد توان سعی داریم از تعطیلی کارخانه‌ها در سطح کشورمان جلوگیری کنیم، گفت: با تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی علاوه بر این‌که ناچار به پرداخت‌ بیمه بیکاری خواهیم بود سطح تولید در کشور نیز کاهش می‌یابد.
او افزود: درحال حاضر از ۶‌هزار شغل شناسایی و ثبت شده در کشورمان یک‌هزار و ٢٠٠ شغل سخت و زیان‌آور است.
به گفته او تصمیم‌گیری‌های نادرست انجام گرفته طی سال‌های گذشته سبب شده تا ١٨‌درصد از مشاغل شناخته شده در کشورمان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شود که این در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا