تا بهمن‌ماه نمی‌توان عدد خاصی برای افزایش مزد ۹۵ اعلام کرد

 رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار سراسر کشور با اشاره به اینکه تا نتایج کمیته های دستمزد اعلام نشود نمی‌توان عدد خاصی برای افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۵ اعلام کرد گفت:در حال حاضر در جلسات شورای عالی کار مشکلات کارگران و کارفرمایان مطرح می شود.

اولیا علی بیگی در گفت‌وگویی با بیان اینکه شورای عالی کار شورای ترکیبی برای تعیین مزد است گفت: دستمزد یک موضوع حیاتی و اثر گذار در اقتصاد خانواده است. قطعاً اعضای شورای عالی کار باید اثرات مزد بر سفره کارگران را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد:کانون عالی شورای اسلامی کار کارگروه های مزد خود را در استان‌ها فعال کرده است. وقتی که یک کارگر بتواند هزینه‌های خوراک، پوشاک، مسکن، درمان، آموزش و پرورش و … خود را تأمین کند، با فراغ بال کارمی کند.

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با اشاره به تشکیل جلسات شورای عالی کار با حضور نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت  افزود: در نشستی که چند روز گذشته با روسای سراسر استان‌های کانون عالی داشتیم،‌مقرر شد تحقیقات خود را  جمع آوری و به کمیته مزد کانون عالی که در طول سال هم ثابت است، ارسال کنند و در دی و بهمن ماه به جمع بندی کامل برسیم و دوستان  حاضر در جلسات شورای عالی کار بر اساس واقعیت های زندگی کارگران تصمیم گیری کنند. اما جلسات شورای عالی کار در حال حاضر در مرحله گفتمان است و بیان  جزئیات دستمزد و میزان افزایش آن در اسفند اعلام خواهد شد.

علی‌بیگی معتقد است: تا نتایج کمیته‌های دستمزد اعلام نشود نمی‌توان عدد خاصی برای افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۵ اعلام کرد.زمانی که حقوق سال ۹۴ تعیین شد اعضای کارفرمایی و دولت هم معتقد بودند که این عدد جوابگوی زندگی کارگران نیست.

وی با بیان اینکه در جلسات شورای عالی کار معمولاً شاهد طرح مشکلات از سوی کارفرمایان هستیم گفت: در حالیکه کارگران نیز با مشکلات زیادی مواجهند، کارفرمایان چند بار طی سال قیمت اجناس خود را افزایش می دهند، ولی دستمزد کارگران تنها یک بار در سال زیاد می‌شود. در حال حاضر با رکودی که در اقتصاد روبرو هستیم  مشاهده می کنیم که زندگی کارگران را تحت تاثیر قرار داده است. امیدواریم با بسته رونق اقتصادی بخشی از مشکلات کارگران کاهش یابد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا