سقف معافیت مالیاتی حقوق سال ۹۵ مشخص شد

اعضای هیئت وزیران شب گذشته در جلسه‌ای به‌ریاست حسن روحانی رییس‌جمهوری، پس از اتمام بحث درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور به بررسی ماده واحده و بندهای آن پرداختند و تعدادی از بندهای آن را تصویب کردند.

معافیت سهم شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از تقسیم سود سهام سهم دولت، سهم صندوق توسعه ملی، تعیین مبلغ یکصدهزار میلیارد ریال سقف انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای طرحهای انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با اولویت طرحهای میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان و مهار آبهای مرزی، طرحهای حمل و نقل، آبرسانی و تأمین آب، احداث و تکمیل طرحهای ورزشی، تبدیل گاز به فرآورده‌های شیمیایی و همچنین مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و سقف معافیت مالیاتی به‌میزان ۱۵۶ میلیون ریال در سال از جمله این بندها بود.

سقف معافیت مالیاتی در سال جاری ۱۳۸ میلیون ریال یعنی ماهانه ۱میلیون و ۱۵۰هزار تومان است که به‌پیشنهاد دولت و پس از تصویب مجلس، این رقم در سال آینده به ماهی ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بخشنامه کسر معافیت حقوق به میزان سال ۹۴

معافیت مالیات حقوق بگیران

 

دانلود بخشنامه معافیت مالیاتی حقوق سال ۹۵

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. با این حساب، پیشاپیش افزایش حقوق هم تقریبا مشخص میشه که حدود ۱۵درصد خواهد بود. امیدواریم که سال آینده تورم زیر ۱۵ درصد باشه وگرنه کارمند و کارگر جماعت بیچاره تر میشن

  2. باسلام،
    همیشه برای بنده سوال بوده که چرا قوانین و مصوبات مربوط به حقوق و دستمزد صریح، شفاف و واضح منتشر نمیشود؟ و همواره بسیاری از موارد در هاله ایی از ابهام میباشد؟
    همچنین درخصوص بسیاری از موارد،قوانین و مصوبات علاوه بر اینکه بسیار ضعیف اطلاع رسانی میشوند، بگونه ای منتشر میگردند که باعث برداشتهای متفاوت و سلیقه ایی از آنها میشود.
    به عنوان مثال: حق مسکن، ویا آیتم های مشمول بیمه ومالیات مانند حق بن درسال ۹۴ و….
    واقعا بیان نمودن صریح و شفاف قوانین و مقررات پس از تصویب به این اندازه مشکل است؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا