در برنامه ششم هزینه‌ای نباید از جیب بیمه شدگان یا بازنشستگان کم شود

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از تغییر شرایط بازنشستگی و افزایش طول بازنشستگی از کاهش هزینه به ضرر بازنشستگان و بیمه‌شدگان انتقاد کرد.

علیرضا محجوب در نشست علنی روز یکشنبه -۲۲ آذرماه- مجلس شورای اسلامی در تذکری خارج از دستور، اظهار داشت: پیش از آنکه قانون برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شود٬ برخی رسانه‌ها آن را منتشر کرده بودند که در آنجا تغییراتی در مورد سخت ترشدن امکان بازنشستگی و محرومیت کارگران مشمول مقررات بازنشستگی از برخی حقوق اجتماعی لحاظ شده بود.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: حقوق کارگران نباید پایمال شود. در حال حاضر متوسط کار در ایران ۴۲ سال است و هزینه اصلی نیز متوجه بازماندگان است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت برای فرار از هزینه‌ها باید راهی دیگر را پیدا کند٬ خاطرنشان کرد: هزینه‌ای از جیب بیمه شدگان یا بازنشستگان نباید کم شود.

منبع»ایلنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. باسلام
    . محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانگین ۵ سال آخر خدمت ، دریافتی بازنشستگان را به میزان ۵۰۰ هزارتومان نسبت بازنشستگان در سال ۱۳۹۴ را کاهش میدهد و این خلاف عدالت است. نباید رفاه بازنشستگان کاهش یابد. کارمندان دولت با افزایش خدمت بیش از سی سال مخالف می باشند .

دکمه بازگشت به بالا