وزارت اطلاعات در جریان فرار مالیاتی قرار گرفته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در کمیسیون متبوعش، گفت: عسگری تأکید کردافراد بسیاری هستند که باید از آنها مالیات گرفته شود اما در سایه رانت های موجود از مالیات فرار می کنند و فریاد ما به جایی نمی رسد؛ به همین دلیل سعی کردم وزارت اطلاعات را در جریان قرار دهیم.

نوذرشفیعی در تشریح نشست روزیکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محکوم کردن اقدام ارتش نیجریه در کشتار وحشیانه شیعیان این کشور و درخواست از وزارت امورخارجه برای احضار سفیر نیجریه در ایران و اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی بخشی از جلسه کمیسیون بود.

وی به حضور عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه کمیسیون اشاره کرد و افزود: عسکری در این جلسه درباره تأثیر افزایش پایه های مالیاتی بر امنیت ملی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: البته قبل از سخنان عسگری، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توصیه حضرت علی(ع) به مالک اشتر درخصوص ضرورت رعایت حال مالیات دهندگان گفت که متأسفانه اخیرا پایه های مالیاتی افزایش یافته و این مهم فشار سنگینی را بر مردم (مالیات دهندگان) وارد کرده است.؛خصوصاً اینکه احساس می شود دراخذ مالیات،برخورد عادلانه ای صورت نمی گیرد؛از عده ای مالیات زیاد گرفته می شود و عده ای نیز از پرداخت مالیات فرار می کنند و هیچ اقدامی درباره آنها صورت نمی گیرد.

شفیعی ادامه داد:در ادامه نشست، رئیس سازمان امور مالیاتی کشوردر پاسخ به سؤالات مطروحه اعلام کرد که در سال ۹۲ حدود ۳۷ درصد از مشاغل از مالیات معاف بودند، ۳۴ درصد مشاغل زیر ۵۰۰ هزار تومان، ۹.۸درصد بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان، ۷.۷ درصد بین یک تا دو میلیون تومان، ۳.۷ درصد بین دو تا سه میلیون تومان، ۳.۱ درصد بین سه تا پنج میلیون تومان، ۲.۲درصد بین ۵ تا ۱۰ میلیون، یک درصد بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان، کمتر از نیم درصد بالای ۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عسگری تأکید کرد که افراد بسیاری هستند که باید از آنها مالیات گرفته شود اما متأسفانه آنها در سایه رانت های موجود از مالیات فرار می کنند و فریاد ما هم به جایی نمی رسد. به همین دلیل سعی کردم وزارت اطلاعات را در جریان موضوع قرار دهیم. از کجا دیده اید یک شرکت در تقریبا ۳۵۰ بانک و موسسه حساب داشته باشد؟ این همه حساب برای چیست؟ برای آن است که فعالیت آنها و عملیات مالی آنها نامشخص باشد٬ اکنون در حال تهیه طرح جامع مالیاتی هستیم. اگر چنین طرحی تهیه و امال گردد احتمال انحراف مالیاتی به پایین ترین حد ممکن کاهش می یابد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا