کارگروه مزد بر ۲ معیار در تعیین مزد ۹۵ توافق کرد

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کارگروه تخصصی مزد گفت:پیشنهادات مختلفی مطرح شد، اما به این نتیجه رسیدیم که مزد باید به صورت تلفیقی یعنی با لحاظ تورم و معیشت تعیین شود.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگویی درباره نتایج آخرین جلسه کارگروه تخصصی مزد گفت: در این جلسه پیشنهادات مختلفی درباره افزایش مزد مطرح شد، اما در نهایت مقرر گردید دستمزد سال ۹۵ به صورت تلفیقی یعنی تورم و معیشت همراه با هم تعیین شود.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران ادامه داد:مسائل معیشتی باعث شده تا خانواده‌ها به‌سمت دوشغله و سه‌شغله شدن بروند و هم‌اکنون کمتر خانواده‌ای وجود دارد که در آن بیش از یک شاغل وجود نداشته باشد.

وی به نامه کارگران به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:متأسفانه شاهد کاهش روز افزون قدرت خرید کارگران و کم رنگ شدن سفره کارگری هستیم و آنچه که قانون گذار در ماده ۴۱ قانون کار پیش‌بینی نموده، حداقل دستمزد را باید متناسب با معیشت کارگران همچنین تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران تعیین نمود. عباسی افزود: طی سال‌های گذشته با تمامی تلاش‌های کارگروه سه جانبه(دولت-کارگر-کارفرما) همچنان حداقل دستمزد با واقعیت هزینه های سبد خانوار کارگران اختلافی فاحش دارد به طوریکه در حال حاضر حداقل دستمزد فقط یک پنجم هزینه های این سبد را پوشش می‌دهد، دستمزد باید به گونه ای تعیین شود که  حداقل دستمزد به هزینه های زندگی کارگران نزدیک شود و این امر علاوه بر اینکه آرامش کارگران رابه همراه دارد باعث افزایش بهره‌وری می شود.

منبع»تسنیم

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا