وزیر اقتصاد:بورس برترین گزینه سرمایه‌گذاری است

وزیر اقتصاد در دیدار از سازمان بورس اوراق بهادار و در جمع مدیران این نهاد، بازار سرمایه را به عنوان برترین گزینه‌ سرمایه‌گذاری در کشور معرفی کرده و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم چشم اندار بورس را مثبت ارزیابی کرده است. وزیر اقتصاد در دیدار از سازمان بورس اوراق بهادار و در جمع مدیران این نهاد بازار سرمایه را به عنوان برترین گزینه‌ سرمایه‌گذاری در کشور معرفی کرده و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم چشم اندار بورس را مثبت ارزیابی کرده است.
علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دقایقی قبل با حضور در سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بررسی آخرین رخدادهای بازار سرمایه ایران، گفت: «قلباً‌ اعتقاد دارم که بازار سرمایه باید کاملاً مستقل باشد».

رئیس شورای عالی بورس در حالی بر استقلال و عدم دخالت دولت در بازار سرمایه تأکید کرد که با ارائه آمارهایی از آخرین وضعیت اقتصاد ایران، گفت: سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز و طلا شاخصه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری مردم نیست و این در حالی است که بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای موازی همچنان در رأس برترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور است.

محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان حضور علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سازمان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بورس اعلام کرد: شاخص بورس تهران از ۱۵ دی ماه تاکنون ۲۴ درصد رشد داشته است.

فطانت در ادامه افزود: با وجودی که بازار سرمایه در روزهای اخیر با نوسان هایی همراه بوده اما چشم انداز این بازار مثبت است.وی نزدیکی به پایان ماه و همزمانی با تسویه معاملات اعتباری را دلیل نوسان های روزهای اخیر بورس اعلام کرد و گفت: زحمات تیم اقتصادی دولت و رفع تحریم ها به تدریج به عملکرد شرکت ها و سوددهی آنها منجر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بورس تهران بیان کرد: از ۱۵ دی ماه تا کنون بازار سهام شاهد رشد شاخص ۲۴درصد بوده است. با وجود اینکه این روزها به پایان ماه نزدیک شده و زمان تسویه معاملات اعتباری را پیش رو داریم اما چشم‌اندازهای روشنی پیش روی بورس تهران دیده می‌شود و امید است گزارش‌های مثبتی را از سوی شرکت‌ها شاهد باشیم.

محمد فطانت با بیان اینکه در پایان برنامه پنج ساله ششم سهم تامین مالی از بازار سرمایه باید به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برسد، ابراز کرد: امسال شاهد تحول اساسی در حوزه تامین مالی خصوصا در فرابورس هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش صندوق‌ها اتفاقات خوبی روی داده است؛ به گونه‌ای که امروز سرمایه صندوق‌ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالیست که صندوق‌ها همواره پشتوانه خوبی برای بازار صکوک و بازار سرمایه به شمار می‌روند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا