تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵ کارگران بر مبنای تورم اسفند ماه

نایب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با تأکید بر اینکه تعیین حداقل دستمزد سال ۹۵ کارگران بر مبنای تورم ماه پایانی امسال تعیین خواهد شد، گفت: کارفرمایان با توجه به عدم تخصیص یارانه تولید در شرایط سختی قرار دارند.

محمد عطاردیان در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که شواری عالی کار برای دستمزد سال ۹۵ کارگران تاکنون به چه نتیجه‌ای رسیده‌اند، اظهار داشت: تا اسفندماه اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و قطعاً تورم پایان سال مبنای تعینی حداقل دستمزد سال ۹۵ خواهد بود.

وی افزود: کارگران مباحثی از جمله سطح معیشت و عدم تأمین نیازهای روزانه را مطرح می‌کنند که این موضوع‌ها باید توسط دولت چاره‌اندیشی شود و قطعاً کارفرمایان تا حد توان برای دستمزد سال آینده ورود خواهند کرد.

این نماینده کارفرمایی با اشاره به اینکه کارگروه‌های تعیین دستمزد سال ۹۵ کارگران از ماه گذشته آغاز به کار کرده است، گفت: در این کارگروه‌ها نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت حضور خواهند داشت، اما نکته مهم تعیین دستمزد با محوریت تورم پایان سال خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که با عدم تصویب حق مسکن کارگران، آیا می‌توان به افزایش پایه سنوات در سال آینده امیدوار بود؟ تأکید کرد: تا این لحظه چیزی مشخص نشده، اما سال پیش، پایه سنوات از ۵۰۰ تومان به ۱۰۲۰ تومان افزایش پیدا کرده است. نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه هرگونه تصمیم‌گیری باید در شورای عالی کار انجام شود، گفت: فعلاً نشست‌های کارشناسی و تحلیلی در کارگروه‌های دستمزد برگزار می‌شود و باید دید در آینده چه تصمیمی درباره این موضوع گرفته می‌شود.

عطاردیان گفت: فردا نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت با حضور در کارگروه دستمزد سال ۹۵ به بحث و تبادل‌نظر برای رسیدن به یک جمع‌بندی نشستی خواهند داشت.

منبع»فارس

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا