تبصره ۳۳ لایحه پیشنهادی برنامه ششم؛ ظلم به کارگر است

یک مقام صنفی کارگری معقتد است: تبصره ۳۳ لایحه برنامه ششم توسعه در رابطه با پرداخت ۷۵ درصد حداقل دستمزد به کارجویان زیر ۲۹ سال را غیرکار‌شناسی به زیان جامعه کارگری دانست.

«اژدر مجیدی» با اعلام این خبر گفت: متن پیشنهادی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان تبصره۳۳ لایحه برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده؛ ظلم مضاعف به ۱۶ میلیون کارگر کشور است.

وی افزود: در شرایطی که حداقل مزد ۷۱۲ هزار تومانی فعلی حتی توان تامین هزینه‌های ۱۰ روز اول ماه خانوار را هم ندارد و کارگران بسختی امرا معاش می‌کنند دولت چگونه می‌خواهد کارگران جوان را از شمول دریافت حداقل معاش قانونی خارج کند..

او با بیان اینکه این پیشنهاد بیانگر بی‌اطلاعی نویسندگان لایحه از از مشکلات کارگران تازه استخدام شده، گفت: این اقدام با اصول قانون اساسی در تعارض است.

دبیرکانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران با بیان اینکه هر په سریع‌تر باید کمیته‌های دستمزد به صورت جدی به موضوع حداقل دستمزد کارگران ورود کنند در ادامه افزود: در حال حاضر تشکل‌های کارگری کشور همانند انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران بدنبال تهیه وتکمیل گزارش از جزئیات معیشتی کارگران وهزینه‌های جاری هستند.

او گفت: در این رابطه حتی فرم‌های نظرخواهی نیز به انجمن‌های صنفی کارگران کشور در سایر استان‌ها ارسال شده و قصد داریم پس از تکمیل آن با کار دقیق و کار‌شناسی به استناد حقیقت‌های موجود در وضعیت اقتصاد کشور درباره حداقل نیازهای یک خانواده ۴نفره برای تداوم زندگی را مورد برسی قرار دهیم و به جمع‌بندی اولیه نیز رسیده‌ایم. مجیدی در ادامه اعلام کرد: پس از جمع آوری آمار‌ و نظر‌ها نتیجه بدست آمده مجدد توسط کارگروه‌های تخصصی که جمع بندی آن بسیار مستدل خواهد بود؛ خطوط قرمزی در دفاع از حقوق کارگران ترسیم خواهیم کرد. در پایان دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران پیشنهادات دولت در برنامه ششم توسعه خلاف قانون و غیرکار‌شناسی اعلام کرد و گفت: جامعه کارگری کشور از نمایندگان مجلس به ویژه دولت می‌خواهد تا در زمینه ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری و تامین معیشت کارگران عاقلانه تصمیم گیری کند.

منبع»ایلنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا