تشریح راهکارهای جبران عقب ماندگی مزد کارگران

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تشریح راهکارهای جبران عقب ماندگی مزد کارگران،‌ از دولت خواست تا تکلیف مصوبه معطل مانده افزایش حق مسکن کارگران را روشن کند.

علی خدایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ترمیم دستمزد کارگران یکی از وعده‌های انتخاباتی دکتر روحانی به جامعه کارگری بود تا عقب افتادگی مزد کارگران جبران شود وزیر کار هم قول داده بود که لبخند را روی لبهای کارگران بنشاند.

وی افزود: اگر حقیقتا قرار به جبران عقب ماندگی‌های مزدی کارگران است راهکارهای آن کاملا مشخص و از پیش تجربه شده است.

خدایی در بیان راهکارهای موجود ادامه داد: در سال ۱۳۸۳ توافقی میان دولت، کارگران و کارفرمایان حاصل شد که بر اساس آن به مدت چهار سال،‌ هر سال دستمزد کارگران ۱۰ درصد بالاتر از نرخ تورم تعیین شود تا این خلا پر شود و اکنون نیز می‌توان به چنین توافق‌هایی رسید.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: راهکار دیگر این است که دولت سبد معیشت کارگران را ملاک قرار دهد و فاصله آن را در یک دوره ۵ ساله با توافق شرکای اجتماعی به حداقل برساند.

این مقام مسئول کارگری عزم و اراده دولت برای تحقق این امر را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد: طرح موضوع جبران عقب ماندگی‌های مزد کارگران در شرایط کنونی اهداف سیاسی را دنبال نکند و قشر ضعیف و آسیب پذیر کارگران را مد نظر قرار بدهد. وی در پایان با اشاره به عدم تصویب افزایش حق مسکن کارگران از سوی هیات وزیران، گفت: متاسفانه شاهد بودیم که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن که مصوبه رسمی شورای عالی کار بود تصویب نشد بنابر این وقتی افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن به تصویب نمی‌رسد و مصوبه سال ۹۴ همچنان معطل می‌ماند نمی‌توان به جبران خلا دستمزد کارگران امیدوار بود.

منبع»ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا