رشد ۹ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز (شنبه) بازار سرمایه، با ۹ واحد رشد در ارتفاع ۶۱ هزار و ۷۰۰ واحدی ایستاد.
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه ۴۷۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷۸ میلیارد تومان در ۳۸ هزار نوبت داد و ستد شد.
بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای معاملاتی شیران، رمپنا، اخابر و وپاسار رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی تاپیکو، وغدیر و فولاد با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.
در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) سه واحد، شاخص کل (هم وزن) ۳۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۶ واحد، آزاد شناور۶۷ واحد و بازار اول ۳۰ واحد رشد کردند در همین حال شاخص بازار دوم ۱۱۹ واحد افت کرد. ارزش روز بازار در محدوده ۲۶۵ هزار میلیارد تومان است.

خرید و فروش ۳۴۷ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
معامله گران فرا بورس نیز نخستین روز هفته را با خرید و فروش ۳۴۷ میلیون و ۳۰۹ هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال آغاز کردند و شاخص فرا بورس(آیفکس) با کاهش ۱.۸ واحدی روی عدد ۶۸۳.۴۰ ایستاد.
شرکت های قاسم ایران، پگاه فارس و مینو شرق بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت نصیب شمال شرق شاهرود، سرمایه گذاری مسکن زاینده رود و بانک حکمت ایرانیان شد.
همچنین، بانک حکمت ایرانیان با خرید و فروش ۱۴ میلیون و ۹۵۹ هزار سهم و سرمایه گذاری میراث فرهنگی با معاملاتی به ارزش ۳۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال بشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در اختیار گرفتند.
طبق این گزارش، نماد شرکت های قند شیروان، قاسم ایران و کیمیای زنجان گستران پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس بودند ضمن آنکه هر ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ضمن کاهش قیمت در بازه ۶۹۰ تا ۷۱۰ هزار ریال داد و ستد شد.
امروز قیمت اسناد خزانه اسلامی به ۹۵۶ هزار و ۸۷۷ ریال رسید و به این ترتیب نرخ بازده تا سررسید این اوراق معادل ۲۵.۳۵ درصد شد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا