اعتماد آفرینی در صدر برنامه های سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد

سید کامل تقوی نژاد،شفاف سازی اقتصاد، اصلاح سیستم ها و سامانه های مالیاتی، فرهنگ سازی عمومی و کمک به بخش تولید در دوران رکود اقتصادی، همچنین همکاری با دستگاه های مختلف اجرایی و حاکمیتی برای تحقق شعار درآمد های پایدار و پاک مالیاتی را از مهمترین برنامه های خود معرفی و تاکید کرد که شیوه دستیابی به این هدف، اعتمادآفرینی در جامعه و ایجاد تعامل موثر میان نظام مالیاتی و مردم است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور،با اشاره به موضوع اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده،از طی مراحل نهایی تدوین این اصلاحیه در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.
وی این اصلاحیه را اقدام اساسی و بزرگی در حوزه مالیاتی دانست که با تحقق آن زمینه برای عدم افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده فراهم خواهد شد و گسترش حوزه شمول مالیاتی در بخش های مختلف اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. تقوی نژاد همچنین با اشاره به خبر کشف تخلف مالیاتی بزرگی که چند روز پیش توسط وزارت اطلاعات منتشر شد، آن را حاصل تعامل دستگاه های اطلاعاتی با بخش های مختلف سازمان امور مالیاتی دانست و اعلام کرد که هیچ گونه نفوذی به سامانه های مالیاتی کشور در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد:تنها برخی از سودجویان از طریق فریب مودیان مالیاتی و در قالب شرکت ها و معاملات صوری این تخلف را مرتکب شده اند که علاوه بر اینکه تمامی افراد مرتبط با این تخلف شناسایی و دستگیر شده اند، پرونده آنان در حال رسیدگی و تکمیل قضایی است. تقوی نژاد همچنین از اصلاح قانون مالیات های مستقیم خبر داد که در راستای آن تمامی بخش های اقتصادی کشور در یک سیستم جامع و از طریق سیستم های نظارتی و سامانه های برخط مالیاتی مشمول اخذ مالیات شده و از این طریق تا حدود زیادی از حجم فرار های مالیاتی کلان جلوگیری خواهد شد.

منبع» سازمان امور مالیاتی کشور

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا