دولت اجرای افزایش حق مسکن کارگران را ابلاغ کند

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت:افزایش حق مسکن در انتظار تصویب هیئت وزیران است تا به مرحله اجرا درآید.

«اولیا علی بیگی» رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در خصوص زمان پرداخت حق مسکن ۴۰ هزارتومانی به ایلنا گفت: مطابق قانون اعضای شرکای اجتماعی در جلسات شورای عالی کار با افزایش حق مسکن کارگران موافقت کرده‌اند و برای همین اکنون اعمال این افزایش نیازمند تصویب هیات دولت و ابلاغ رسمی است.

علی بیگی افزود: حق مسکن موضوعی است که حتی اگر شرکای اجتماعی با آن موافق باشند تا زمانی که به تصویب هیئت وزیران نرسد وجاهت قانونی نداشته و توان اجرایی شدن نیز ندارد.

رئیس کانون شوراهای عالی کار کشور با بیان اینکه هر سه گروه شرکای اجتماعی حاضر در جلسات شورای عالی کار با افزایش ۲۰هزار تومانی مبلغ حق مسکن موافقت خود را اعلام کرده اند، افزود: امیدواریم اکنون که هر سه گروه نمایندگان کارگری ،کارفرمایی و دولت این پیشنهاد شورای عالی کار را پذیرفته اند هیئت وزیران نیز در تصمیم گیری خود سرعت بخشد تا این افزایش قابلیت اجرایی یابد.

علی بیگی تاکید کرد:دولت باید در این قضیه حسن نیت خود را نشان دهد و دایه دلسوزتر از مادر نباشد زیرا هم نمایندگان کارفرمایی و هم نمایندگان دولت آنرا پذیرفته اند بنابراین هرچه زودتر باید تکلیف افزایش حق مسکن را که از سال ۹۴ مسکوت مانده روشن کند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا