اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان عیدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عیدی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

دکتر سید تقی نوربخش در بندر عباس گفت: سازمان در گذشته برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با حدود ۱۰ ماه تأخیر مواجه بود که در حال حاضر به روز‌رسانی پرداخت‌ها جزو نخستین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و طی ۱۰ روز آینده پرداخت‌ها و مطالبات مراکز درمانی به روز خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان اصلی سازمان ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند که با احتساب افراد خانواده آنان به ۳۵ میلیون نفر می‌رسند. مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در مجموع به ۵ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر می‌رسند. او با اشاره به آمار ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از این تعداد ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بیمه شدگان اجباری و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد هستند که حق بیمه پرداخت می‌کنند. ۱۶۴ هزار نفر نیز از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. نوربخش بیان کرد: قطعاً در سال آینده بیش از نرخ تورم میزان حقوق و مستمری بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تقاضای تسریع در رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق سازمان از قوه قضائیه را داشته‌ایم، گفت: از آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه درخواست کرده‌ام که براساس ماده ۱۰۷ قانون تأمین اجتماعی و قانون تحقیق و تفحص که بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های قضایی سازمان تأکید دارد، پرونده وی نیز سریع‌تر بررسی شود. نوربخش اضافه کرد: در ارتباط با اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان بابت رد دیون دولت به سازمان داده شده است، این موضوع کذب است و در حال حاضر سازمان در حال بازپرداخت بدهی‌های مربوط به خرید سهام این شرکت در زمان مدیریت وی است.

منبع: ایران

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا