ساختار بیمه‌ای تامین اجتماعی نیازمند اصلاح است

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر این باوریم که ساختار بیمه‌ای و درمان سازمان تامین اجتماعی نیازمند اصلاح و باز طراحی است.

رحیم اردلان در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی اظهار داشت: در برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی و جلسات مربوطه در حوزه اداری و مالی، تمامی چالش‌ها بررسی شده و ۴ راهبرد برای این حوزه تهیه شده است.

وی ادامه داد: ۲۸ برنامه در این خصوص احصا شده که ۱۸ برنامه آن به نوعی زیرساخت سایر برنامه‌ها در تمامی معاونت‌های این سازمان است.

اردلان افزود: آیین نامه استخدامی سازمان قانون جامع و خوبی است که با اجرای دقیق آن شاهد رفع بسیاری از مسائل خواهیم بود.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حوزه رفاهی کارکنان سازمان نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بهبود و بازسازی نیروی انسانی در سازمان مورد توجه قرار گرفته و با استقبال کارکنان و مدیران مواجه شده است.

معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دستورالعمل صرفه جویی هزینه‌ها صادر شده است، افزود: صرفه جویی در هزینه‌ها باید در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، نیز در ادامه این همایش گفت: کارکنان سازمان در سراسر کشور از سند چشم انداز و برنامه استراتژیک سازمان اطلاع دارند و تمامی کارکنان در راستای تحقق اهداف این سند تلاش می‌کنند.

محمد حسن زدا افزود: بعد از ۶۰ سال فعالیت سازمان، در حال نهایی کردن برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی هستیم که جای خوشحالی دارد و ضعف و فقدان‌های سازمان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: تعامل سازنده سازمان با مراجع نظارتی به صورت جدی ادامه می‌یابد و نمونه مناسب این موضوع در ارتباط با دیوان عدالت اداری انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: فرهنگ به عنوان جو و اتمسفر جامعه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است.

منصور اعتصامی افزود: در سازمان تامین اجتماعی نیز همین دیدگاه در رابطه با حوزه فرهنگی حاکم است.

وی با تأکید بر لزوم پیش بینی شرایط و الزامات فرهنگی در اجرای پروژه‌های سازمانی گفت: برای تحقق‌ای هدف داشتن پیوست فرهنگی برای هر طرح الزامی است پروژه‌های مختلف با توجه به مباحث فرهنگی اجرا خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی طرح و بررسی وضعیت آموزش غیرحضوری کارکنان را از دیگر مباحث مطرح شده در کارگروه فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاء مناسبات و آگاهی‌های رفتار اجتماعی به منظور افزایش تعاملات اجتماعی و بهبود عملکرد و کارایی همکاران در این آموزش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش بر لزوم تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

عبدالرحمن تاج الدین گفت: مشی سازمان تأمین اجتماعی تأکید بر تعامل و همدلی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اهداف و منافع سازمان و بیمه شدگان است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ بی‌طرفی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: مدیران سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دوره تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی از هر گونه تبلیغات و اقدامی که بی‌طرفی سازمان را مخدوش کند پرهیز خواهند کرد.

مدیر کل دفتر حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: بازبینی و اصلاح قوانین حاکم و موثر بر سازمان که شامل قوانین سازمان و همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی است که مورد توجه جدی حوزه حقوقی این سازمان است.

عمران نعیمی با اشاره به دانش حقوقی تامین اجتماعی اظهار داشت: تعامل با مجلس شورای اسلامی به صورت جدی لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار مجلس در دوره آینده نیز اقدامات لازم برای تعامل با نمایندگان انجام می‌شود.

نعیمی افزود: تنقیح، روان سازی و تلخیص بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی با همکاری واحدهای مختلف سازمان از جمله موسسه عالی پژوهش پیگیری می‌شود. وی گفت «آشنایی مدیران و کارکنان سازمان با مسئولیت‌های حقوقی و قانونی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در سال جاری، ۲۰ درصد کاهش دعاوی داشته‌ایم که منجر به کسب مقام اول در کشور در رابطه با کاهش دعاوی شد.

نعیمی تصریح کرد: تعامل و همکاری سازنده با دیوان عدالت اداری نیز برقرار شده است.

در ادامه مدیر کل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: عدم رعایت اصول محاسبات بیمه‌ای و تصویب تعهدات بدون منبع در سال‌های گذشته، تکالیفی فرا‌تر از محاسبات بیمه‌ای برای سازمان بوجود آورده است.

منصور آتشی افزود: استفاده از خدمات الکترونیک در حوزه بیمه سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد خدمات مناسب تری به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان ارائه شود.

منبع » ایلنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا