بورس از مسیر صعودی خود دست کشید و منفی شد

بورس تهران یک روز بعد از اجرای برجام و لغو تحریم‌های بین المللی از مسیر صعودی خود دست کشید و منفی شد.

تالار شیشه‌ای که در روز شنبه و یک روز قبل از اجرای برجام با تشکیل صف‌های میلیونی خرید از سوی سهامداران مواجه شده و رکوردشکنی‌های جدیدی ثبت کرده بود، از روز گذشته تغییر مسیر داد و امروز نیز به صورت کامل قرمز پوش شد.

به این ترتیب بورس تهران که در هفته های گذشته خود را برای اجرای برجام و لغو تحریم های بین المللی آماده می کرد، درست در روز اجرای برجام مسیر مثبت خود را تغییر داد و صف های خرید خود را به صف‌های فروش تبدیل کرد و با این کار مانع از ادامه مسیر صعودی بورس شد.

تمایل سهامداران به فروش سهم تا جایی پیش رفت که معاملات امروز تالار شیشه ای با روندی منفی آغاز شد و داد و ستد در بورس تهران به شدت افت کرد، بنابراین سهامدارانی که در روزهای گذشته در قامت خریدار ظاهر شده بودند، با شناسایی سودهای کوتاه مدت از این بازار خارج شدند و ترجیح دادند تا سهام خود را بفروشند و اندکی از زیان های خود را از این طریق جبران کنند.

این اتفاق موجب شد تا بورس تهران بعد از ۲ هفته روند صعودی و با وجود پایان یافتن تحریم های بین المللی و سوئیفت بانکی، مسیر نزولی در پیش بگیرد و شاخص بورس نیز با افت حدود ۷۰۰ واحدی تا نیمه معاملات، به کانال ۶۴ هزار واحدی برگردد. این اتفاق در حالی رخ داد که در بازار امروز با وجود روند منفی قیمت‌ها تعادل در عرضه و تقاضا مشاهده می شود و صف های سنگین فروش در بازار وجود ندارد.

کارشناسان می گویند ترس سهامداران از تکرار تجربه لوزان، فروش سهم از سوی حقوقی‌ها و همچنین حضور سهامداران کوتاه مدت در تالار شیشه ای موجب روند منفی بازار شده است و برخی دیگر این روند را طبیعی و مقطعی می‌دانند و معتقدند که بورس در روزهای آینده روند مثبت خود را دوباره آغاز می‌کند و تا پایان سال به این مسیر ادامه می دهد.

منبع» ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا