شاخص بورس ۴۴۴ پله دیگر بالا رفت

بازار سهام امروز دوشادوش خریداران اغلب حقیقی و بازارگردان‌های حقوقی شاهد تغییرات حجم و ارزش معاملات سهام بود، بازاری که خود را آماده می‌کند تا در صورت تداوم روند باثبات فعلی گام‌های پررنگ‌تری را در روزهای معاملاتی آینده بردارد.

 

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۴ با افزایش ۴۴۴ واحدی به رقم ۶۶ هزار و ۵۶۲ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۱۲۵ واحدی عدد ۱۰ هزار و ۵۹۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۴۶۲ واحدی به رقم ۷۳ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد ۲۹۹ واحدی به عدد ۴۵ هزار و ۷۳۲ واحد دست یافته که شاخص بازار دوم با ۱۰۳۹ واحد رشد عدد ۱۵۰ هزار و ۵۰۱ واحد را برای خود ثبت کرده است.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افت ۳ واحدی به عدد ۷۱۹ واحد دست یافت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۰۷ واحد، مخابرات ایران با ۹۱ واحد و همراه اول با ۷۷ واحد افزایش؛ بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت ایران‌ترانسفو با ۱۴ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۱ واحد و بانک پاسارگاد با ۹ واحد کاهش؛ بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز ارزش معاملات بورس تهران به بیش از ۲۹۸ میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۶ هزار و ۱۰۶ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نوش مازندران، سیمان ارومیه، داروسازی زهراوی، معادن منگنز ایران، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، سیمان خزر، دوده صنعتی پارس از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی قند شیروان قوچان و بجنورد، سکوک اجاره با (صدانا) بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه بلوک ۳۶.۱۵ درصدی سهام مدیریتی غیر کنترلی بیمه حافظ به قیمت پایه کل ۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان برای روز یکشنبه ۴ بهمن‌ماه منتشر شد.

در عین حال آگهی عرضه بلوک ۱۰۰ درصدی سهام کنترلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به قیمت پایه کل ۷۲۸ میلیارد و ۷۷۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۴۲ تومان در روز شنبه سوم بهمن‌ماه منتشر شد.

امروز بازار سهام شاهد معاملات کد به کد برخی حقوقی‌ها در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن با جابجایی بیش از ۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان، اعتباری کوثر مرکزی با کمتر از ۳۰ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان بود.

براساس این گزارش، امروز تقویت حجم و معاملات سهام در حالی همسو با تحرک مثبت بازارگردان‌های حقوقی سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دنبال شد که به نظر می‌رسید کمی از هیجان کورکورانه حاکم بر معاملات کل بازار سهام کاسته شده است.

امروز در گروه خودرویی‌ها اقبال برای جمع‌آوری سهام در حالی به اوج خود رسید که تداوم عرضه به شکل‌گیری روندی متعادل در این گروه در مداری مثبت انجامید. تداوم این روند حاکی از شکل‌گیری صف خرید سهام در هفته آینده است.

در این گروه دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرده که هم‌اکنون خودروسازان در بهترین شرایط بازار قرار دارند و قیمت بازار و کارخانه به یکدیگر نزدیک است. بنابراین شورای اقتصاد انحصار قیمت‌گذاری خودروی سواری را لغو و قیمت خودرو را آزاد کنند.

در همین رابطه امروز خبرهایی حاکی از تصویب اوراق سلف خرید خودرو در شورای فقهی بورس دارد. امروز اغلب معامله‌گران بازار سهام ترجیح دادند در گروه‌های کوچک معاملاتی و برخوداری از سهام شناوری پایین، به رقابت بپردازند. امروز در بازار فرابورس نماد معاملاتی تجار با تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات سهام وارد کانال قیمتی جدیدی شده است.

در نماد معاملاتی «کاسپین» امروز همسو با فضای مثبت حاکم بر معاملات گروه دارویی همچنان صف خرید ۸ میلیون سهمی خود را حفظ کرده است. در گروه بانک‌ها اما تداوم روند بازارگردانی سهام باعث شده تا لیدرهای این گروه نتوانند قادر به عبور از الگوهای روانی خود باشند. در نماد معاملاتی بانک صادرات حجم عرضه سهام باعث شده تا با وجود تقاضا قیمت سهم قادر به عبور از قیمت اسمی نباشد.و

امروز بازار سهام بازاری متعادل و در روندی صعودی بود که با چشم‌های باز و براساس تحلیل‌های منطقی گام بر می‌داشت، با این همه وجود انگیزه‌های نوسان گیرانه از سوی معامله‌گران حرفه‌ای همچنان در کلیت بازار سهام لمس می‌شوند.

منبع» فارس

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا