پیش‌بینی رشد اقتصادی ضعیف دنیا در سال ۲۰۱۶

صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ را نسبت به پیش‌بینی قبلی ۰.۲ درصد کاهش داد.

 

صندوق بین‌المللی پول در حالی‌که رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶ را در ماه اکتبر۳.۶ درصد پیش‌بینی کرده بود، در جدیدترین پیش‌بینی اعلام کرد رشد اقتصادی جهان ۰.۲ درصد دیگر کاهش می‌یابد.

این نهاد بین‌المللی اعلام کرده است خطرات اقتصادی جهانی همچنان به قوت خود باقی است و اقتصاد جهانی مجبور است خود را با این شرایط ناسازگار وفق دهد.

به گزارش این صندوق درصورتی‌که چالش‌های کلیدی اقتصاد جهانی به درستی مدیریت نشود، رشد اقتصادی جهان بیش‌تر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

این نهاد بین‌المللی عوامل کاهش رشد اقتصادی چین، افت بی‌سابقه قیمت نفت و خطرات اقتصادی در بازارهای نوظهور را از عوامل کاهش چشم‌انداز رشد اقتصادی عنوان کرد و پیش‌بینی کرد که این روند می‌تواند چشم انداز رشد در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را هم کاهش دهد.

بر اساس این گزارش ادامه عدم بهبود اقتصادی در کشورهای نوظهور قابل پیش‌بینی است. تصویر بازارهای نوظهور در اقتصادهای در حال توسعه متنوع بوده و در بسیاری موارد با چالش همراه است.

صندوق بین‌المللی گزارش داد که رشد اقتصادی آمریکا، انگلستان و اسپانیا در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲ درصد پیش‌بینی می‌شود. رشد اقتصادی چین به ۶.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ و ۶ درصد در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید که این کاهش رشد اقتصادی بیش‌تر به دلیل افت سرمایه‌گذاری است.

 

منبع» فارس

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا