اصلاح طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز برای تأمین نظر شورای نگهبان طرح اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان یا بازخریدشدگان در دستگاه‌های اجرایی) را اصلاح کردند.

براساس مصوبه مجلس از تاریخ ابلاغ این قانون به کار‌گیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ۱۳۸۶ و تمامی دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع است. همچنین بر اساس اصلاحیه مجلس مقامات مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنان و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه ناشی از اصل ۱۱۰ قانون اساسی از شمول این قانون مستثنی هستند.

بنابراین گزارش دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. طبق این اصلاحیه، حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق الزحمه این افراد متناسب با ساعات کاری آنها حداکثر معادل یک سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

براساس مصوبه مجلس دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون، آن دسته از افرادی که برخلاف مفاد این قانون به کار گرفته شده‌اند را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند. همچنین پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی است. البته کارکنان و اعضای هیأت مدیره مناطق آزاد تجاری – صنعتی را نیز مشمول این قانون کردند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا