منافع صندوق های مکانیزه فروش از دید قائم مقام وزیر صنعت

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سهم پنج تا هفت درصدی مالیات اصناف از کل درآمدهای مالیاتی، گفت: دولت در راستای عدم اتکاء به درآمدهای نفتی برنامه‌ریزی می‌کند و ما هم باید در تحقق این اهداف به دولت کمک کنیم. قطعا همه بپذیریم که باید درآمدی باشد تا مشمول مالیات شود و شفاف‌سازی فعالیت در این مهم خیلی کارساز است.

مجتبی خسروتاج در گفت‌وگویی با بیان اینکه هیچ پوشاک یا برند خارجی بدون اخذ مجوز رسمی از مرکز امور اصناف برای نمایندگی رسمی اجازه عرضه پوشاک را ندارد گفت: لیست واحدهای مجوز دار شناسایی شده اعلام شده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد و عرضه کنندگان پوشاک خارجی دقت کنند کار خلافی صورت نگیرد.

وی به آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای زیباسازی شهرها با انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهرها و استفاده از ظرفیت شهرکهای صنعتی و صنفی در این خصوص و راه‌اندازی بازارچه‌های تخصصی کالا برای جذب گردشگر اشاره کرد و در عین حال از صاحبنظران و اتحادیه‌های صنفی خواست در این خصوص فعال شوند و طرح‌ها و پروژه‌های خود را ارائه کنند.

او تاکید کرد: الزام واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش، منافع زیادی را برای همه ذینفعان شامل دولت، واحد صنفی و مصرف‌کنندگان دارد. شفافیت در شناسایی میزان درآمد و هزینه، از بی‌عدالتی در وضع مالیاتها جلوگیری می‌کند و مصرف‌کنندگان هم با دریافت فاکتور از صندوق فروشگاه رضایت‌مندی بیشتری پیدا می‌کنند.

منبع» ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا