کارنامه مالیاتی دولت در نیمه نخست ۹۴ به روایت نمودار

دولت در سه ماهه دوم سال ۹۴ توانسته از محل مالیات ۱۱ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کند اما چند درصد درآمدهای مالیاتی تاکنون محقق شده و روند آن چگونه است؟
کل درآمد مالیاتی دولت در سه ماهه دوم سال جاری ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که با احتساب درآمد ۷.۷ هزار میلیارد تومانی سه ماهه اول این سال، دولت تاکنون ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان درامد مالیاتی کسب کرده است. به این ترتیب ۴۳ درصد درآمد مالیاتی مصوب بودجه ۹۴ محقق شده است.

از این میزان درآمد در سه ماهه دوم، ۷.۶ هزار میلیارد تومان آن مربوط به مالیات‌های مستقیم، ۳.۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درامد و ۵۰۰ میلیون تومان هم مربوط به مالیات بر ثروت است. ۱.۷ هزار میلیارد تومان هم از محل مالیات بر واردات و ۵.۹ هزار میلیارد تومان هم مربوط بر مالیات بر کالاها و خدمات است.

اما روند دریافت درآمدهای مالیاتی در شش ماهه سال جاری روند نوسانی بوده است. مثلا در فروردین ماه میزان درآمدهای مالیاتی به شدت کاهش یافته و درآمدهای مالیاتی در همه بخش‌ها منفی بوده است. در مرداد ماه هم میزان مالیات منفی است و در بقیه ماه‌ها روال مالیات‌ها با اندکی نوسان افزایشی است.

http://www.eghtesadnews.com/image.ashx?pid=2016/2/6/b0351d05-6978-4afb-a9f7-97b56ac8c943_ec257df4-3add-482e-a51a-366b36fb1c25_freesize-full.jpgمنبع» اقتصادنیوز
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا