دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی از فردا آغاز می‌گردد

دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در حالی در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۴ برگزار می شود که ضرورت اصول حاکمیت شرکتی در فضای کسب و کار کشور در دوران پسا تحریم وحضور سرمایه گذار خارجی در کشور بیش از پیش احساس می شود. هدف استقرار حاکمیت شرکتی رعایت اصولی است که توازن مناسبی بین آزادی عمل مدیریت و پاسخگویی و رعایت منافع ذینفعان مختلف از جمله رعایت حقوق سهامداران، رفتار عادلانه با سهامداران، شفافیت، مسئولیت های هیأت مدیره و اخلاقیات برقرار می کند.

بررسی ها نشان می دهد راز جاودانگی و کامیابی شرکت های معروف و خوشنام در برخورداری آن ها از رعایت اصول حاکمیت شرکتی و برخورداری از اعضای هیأت مدیره کارآمد نهفته است. البته حاکمیت شرکتی اصولی تلقی می شود که در کشورهای مختلف به اقتضای شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی با یکدیگر تا حدی متفاوت است. اما اثربخشی شرکت ها و رونق بازارهای مالی و پولی کشورها و در نتیجه رشد وتوسعه اقتصادی کشورها به کیفیت رعایت این اصول بستگی دارد.

همایش حاکمیت شرکتی با درنظر داشتن دو هدف اساسی برگزار خواهد شد؛ اولین هدف، معرفی و تبیین اصول حاکمیت شرکتی به شرکت ها و فعلان اقتصادی کشور است است و دومین هدف مطرح کردن موضوعات روز حاکمیت شرکتی در فضای علمی و دانشگاهی کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

با عنایت به اهمیت موضوع در اثربخشی سازمان ها، توسعه سرمایه گذاری، تقویت بازارهای مالی و برگزاری موفق همراه با استقبال چشمگیر دست اندرکاران، فعالان بازارهای مالی و شرکت های مطرح کشور دومین همایش حاکیمت شرکتی در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد لذا از کلیه صاحب نظران، نخبگان، فعالان اقتصادی و دست اندرکاران این عرصه برای ارائه نظرات، پیشنهادات ،مقالات، سخنرانی و همچنین حضور در این همایش ملی دعوت بعمل می آید و امید است این همایش گامی مثبت در جهت توسعه و پیشرفت این مفهوم در کشور باشد.

محورهای همایش

۱- محورهای اصلی:

۱) حاکمیت شرکتی و توسعه اقتصادی

۲) حاکمیت شرکتی و عوامل اجتماعی و فرهنگی

۳) حاکمیت شرکتی و شفافیت

۴) حاکمیت شرکتی و بهبود فضای کسب و کار

۵) حاکمیت شرکتی و قانون‌گذاری

۶) حاکمیت شرکتی و توسعه نظام تأمین مالی

۷) حاکمیت شرکتی و مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی

۸) حاکمیت شرکتی و رقابت‌پذیری اقتصاد

۹) حاکمیت شرکتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی

۱۰) حاکمیت شرکتی و نظام مدیریت

۲- محورهای فرعی:

  1. نقش حاکمیت شرکتی کارآمد در تحولات سازمانی
  2. نقش سرمایه‌گذاران نهادی در ترفیع حاکمیت شرکتی
  3. اخلاق سازمانی و حاکمیت شرکتی
  4. شفافیت و استانداردهای بین‌المللی در گزارشگری مالی
  5. حاکمیت شرکتی و فناوری اطلاعات
  6. خصوصی سازی و حاکمیت شرکتی
  7. نقش و نحوه استقرار انواع کمیته ها از جمله کمیته‌ی انتصابات، کمیته ریسک و سرمایه‌گذاری
  8. عوامل اجتماعی – فرهنگی موثر بر بهبود حاکمیت شرکتی در کشور
  9. حاکمیت شرکتی، رشد شرکت و خلق ارزش
  10. حاکمیت شرکتی و بحران مالی
  11. حاکمیت شرکتی در سازما‌ن‌های دولتی
  12. حاکمیت شرکتی و حسابرسی داخلی اثربخش

محل برگزاری همایش ملی حاکمیت شرکتی که در دو روز چهارشنبه و پنج شنبه، ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۴، دانشگاه الزهرا(س) می باشد.

روز اول همایش در سالن دکتر تورانی، دانشگاه الزهرا(س) برگزار می شود  و روز دوم همایش با توجه به برگزاری پنل های تخصصی ارائه مقالات و کارگاه آموزشی در سه سالن تورانی، مصلی نژاد و سالن گردهمایی دانشکده علوم اجتماعی برگزار می گردد،‌شرکت کنندگان در  روز دوم همایش می توانند با توجه به علاقه خود در هر یک از سالن ها حضور یابند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا