دانلود جدیدترین بروشورهای خدمات و تعهدات تامین اجتماعی(زمستان ۱۳۹۴)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی گفت: برای اولین بار توانستیم با همکاری معاونتهای تخصصی سازمان اعم از معاونت فنی و درآمد و معاونت درمان و در یک نگاه جامع و همه جانبه، ۳۴ عنوان بروشور در سه حوزه بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تولید کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان افزود: رسیدن به توسعه و رشد متوازن و همه جانبه از اهداف اقتصادی ـ اجتماعی اغلب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه محسوب می شود. در این بین حفاظت و صیانت از نیروی انسانی جایگاهی ارزشمند در نظامهای تولیدی در حوزه های صنعتی، بازرگانی و خدماتی دارد. تامین اجتماعی بنا به تعریف خود وظیفه حمایت از نیروی انسانی را در مقابل پریشانی های اقتصادی و یا اجتماعی حاصل از قطع یا کاهش درآمد بر اثر سالمندی، از کارافتادگی، فوت، بیکاری، بیماری و… همچنین جبران هزینه های درمانی را برعهده دارد. این حمایت ها در چهارچوب قانون به افراد تحت پوشش تعلق می گیرد.
وی در خصوص بروشورهای اطلاع رسانی سیزده گانه خدمات و تعهدات سازمان در حوزه بیمه شدگان گفت: یکی از وظایف اصلی و اولیه سازمان تامین اجتماعی، آگاه سازی خیل عظیم بیمه شدگان نسبت به کارکردها و فرآیندهای خدمات سازمان می باشد. در همین چهارچوب، ۱۳ عنوان بروشور بمنظور ارائه اطلاعات مختصر و درعین حال مفید به عزیزان بیمه شده توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان و با همکاری ادارات کل تخصصی مرتبط در معاونت فنی و درآمد تهیه شده که از آن عزیزان تشکر می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با مطالعه متن حاضر وظیفه خطیر اطلاع رسانی در حوزه موصوف ایفا شده باشد و انتظار می رود خوانندگان نیز  نظرات ارزشمند و اصلاحی خود را پیرامون متن تقدیم شده، جهت بهبود فرایند فوق و برقراری ارتباط دوطرفه در اختیار معاونت فرهنگی ـ اجتماعی قرار دهند.
دکتر منصور اعتصامی در خصوص بروشورهای ده گانه کارفرمایان گفت: از آنجا که کارفرمایانِ کار آفرین از شرکاء اجتماعی عمده سازمان می باشند، ارائه خدمات اطلاعاتی و آگاه سازی آنان از قوانین و فرآیندهای مرتبط با حوزه های مختلف بیمه ای ضروری است. بهمین دلیل معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان و ادارات کل تابعه بصورت تخصصی سعی بلیغ می نمایند تا با انتشار مجموعه های کوچک و در عین حال مفید اطلاع رسانی همچون ۱۰ عنوان جدید تولید شده اقدام به معرفی قوانین و مقررات مرتبط با بیمه های اجتماعی نمایند . این بروشورها توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان با همکاری ادارات کل تخصصی مرتبط در معاونت فنی و درآمد تهیه شده که از آن عزیزان تشکر می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان با اشاره به بروشورهای تولیدی حوزه بازنشستگان گفت: ۱۱ عنوان بروشور با هدف اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های طب سالمندی و رمز و راز سلامتی این قشر تولید شده است.
وی ادامه داد : از این ۱۱ عنوان تولیدی که توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان تدوین شده، ۶ عنوان مرتبط با اطلاعات درمانی و فرهنگ سازی برای حوزه سلامت بازنشستگان است که با همکاری معاونت درمان سازمان تهیه شده و از آن عزیزان تشکر می شود. مابقی در ۵ عنوان مرتبط با طب سنتی در فصول مختلف می باشد که با همکاری معاونت طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است.
دکتر اعتصامی در پایان افزودند : از مجموع این ۳۴ عنوان، ۲۳ عنوان بروشور بیمه شدگان و کارفرمایان تا آخر سال جاری در سراسر کشور توزیع خواهد شد و توزیع ۱۱ عنوان بروشور مرتبط با بازنشستگان نیز تا پایان بهمن ماه به پایان می رسد.

غرامت دستمزد ایام بیماری آشنایی با خدمات و حمایتهای سازمان تامین اجتماعی نحوه صدور برگ پرداخت حق بیمه غیرحضوری (اینترنتی) کمک هزینه بارداری آشنایی با خدمات و مقررات بیمه ای ویژه بیمه شدگان کمک هزینه ازدواج کمک هزینه کفن و دفن آشنایی با کمیسیون های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مستمری ازکارافتادگی مقررات پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی به بیمه شدگان

منبع» سازمان تامین اجتماعی

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا