شرایط حفظ معافیت مالیاتی ۱۵ ساله شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست کارگروه نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و موسسه‌های دانش بنیان گفت: طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اگر شرکتی شرایط دانش بنیانی را از دست بدهد، نمی‌تواند از تمام مزایای این قانون از جمله معافیت مالیاتی ۱۵ساله بهره‌مند شود.

محمد صاحبکار روز دوشنبه در آیین دومین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری با محوریت بررسی مسائل مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان در پژوهشگاه نیرو افزود: شرکت‌های دانش بنیان از زمانی که به تایید کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان برسند، مشمول معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال هستند. وی با بیان اینکه مجوز شرکت‌های دانش بنیان هر دو سال یک بار بررسی و تمدید می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌ها هر دو سال یک‌بار باید درخواست ارزیابی دهند تا مورد ارزیابی قرار گیرند. صاحبکار یادآور شد: در صورتی که شرکتی معیارهای درنظرگرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان را حفظ کرده باشد، معافیت مالیاتی آن تمدید و هر سال به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شود تا بتواند از معافیت مالیاتی استفاده کند.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود، اجرایی کردن قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان است، این قانون یک بسته حمایتی است که شامل حمایت‌های مختلف از جمله معافیت‌های گمرکی، استقرار در داخل شهرهای دارای ممنوعیت استقرار مانند ممنوعیت در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و نیز تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است. صاحبکار با یادآوری اینکه شرکت‌های دانش بنیان بر اساس ماده سه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارای معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال هستند، افزود: فرآیند معافیت مالیاتی از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و با تقاضاهایی که به سازمان امور مالیاتی کشور در این سال ارائه شد، برای سال مالی ۹۲، مجموع ۴۰ شرکت حدود ۶ میلیارد تومان معافیت مالیاتی دریافت کردند. وی گفت: در سال جاری پرونده مالیاتی سال مالی ۹۳ در حال ارزیابی است و برای بیش از هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان معافیت مالیاتی از سازمان مالیاتی کشور تقاضا کرده ایم که رقم پیشنهادی مالیاتی در سال مالی ۹۳، ۶۰ میلیارد تومان است.

منبع» ایرنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا