پیشنهادی برای معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی

عضو انجمن فولاد ایران با انتقاد از دریافت مالیات از تولیدکنندگان گفت: پیشنهاد ما به دولت این است هنگام واردات کالا مبلغ تعیین شده ثابتی بابت مالیات و ارزش افزوده و دیگر عوارض دریافت شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.

بهمن قاسمی امروز در نشستی افزود: با این کار به ازای هر کارگر یک رقم ثابت مالیات اخذ می‌شود که این کار باعث دلگرمی کارفرما و نیز مانع از فرار مالیاتی شرکت ها خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از این‌که فشار مالیاتی منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است اظهار کرد: این درحالی است که فراریان مالیات میلیاردها تومان ثروت دولت و ملت را به تاراج می برند و دولت باید به این مسئله توجه کند.

قاسمی تصریح کرد: حتی قانون جدید مالیاتی نیز نتوانسته در برخورد با فراریان مالیات مثبت عمل کند و به آنها نزدیک شود، در حالی که سفره های مردم و تولید کنندگان زیر بار فشار دریافت مالیات هر روز کوچکتر می شود.

به گفته وی با تعیین یک رقم و پایه ثابت مالیاتی برای هر کالا هنگام واردات موضوع مالیات، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده نهایی می شود چرا که دریافت مالیات از تولید کننده و عرضه کننده در چند مرحله موجب بروز فساد می شود. با این روش شاهد انسجام در پرداخت مالیات، افزایش درآمد دولت و جلوگیری از فرار مالیاتی خواهیم بود؛ ضمن اینکه مانع از تضییع حقوق پرداخت کنندگان واقعی مالیات می شود.

قاسمی با اشاره به دریافت تعرفه واردات گفت: دراین شرایط حساس اعمال تعرفه در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد عمل کند. البته متأسفانه تعلل و طولانی بودن اعمال تعرفه موجب می شود بسیاری از سرمایه گذاری ها از بین برود و عملا بی تأثیر می ماند، چرا که دغدغه اغلب دست اندرکاران محاسبه سود و زیان تعرفه است.

عضو انجمن فولاد از تعرفه پایین واردات انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این پایین بودن تعرفه واردات به ضرر تولیدکنندگان می‌شود.

قاسمی همچنین با انتقاد از پرداخت یارانه گفت: اختصاص یارانه هیچ گاه به معنای حمایت از قشر ضعیف نبوده است. حذف یارانه ها نیز باید به طور کامل و بر اساس نرخ تورم و ارز صورت گیرد. البته با حذف یارانه ها می توان کمک بیشتری به قشر ضعیف جامعه کرد.

وی ادامه داد: هیچ کالایی به‌جز دارو بدون حداقل ۲۵ درصد مالیات نباید مبادله شود و دولت از این غرامت برای نیازمندان واقعی باید حمایت کند.

منبع» ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا