درخواست معافیت مالیاتی افزایش ۲۵ درصدی سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به افزایش سهم تأمین مالی در بازار سرمایه ایران از توسعه ابزارهای بدهی عنوان کرد: متولیان بازار دنبال حل و فصل احتساب مالیات ۲۵ درصدی عملکرد در مصوبه جدید افزایش سرمایه در ارزیابی دارایی‌ها هستند.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در جمع خبرنگاران گفت: فرابورس ایران از حدود ۲ سال قبل به عضویت مجامع بین‌المللی بورسی از جمله فیاس و OIC درآمده که طی این دوره فعالیت توانسته عضو کارگروه SME ها شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار بورس‌های قاهره، ترکیه و قزاقستان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ارزش ۶.۳ هزار میلیارد تومانی معاملات اوراق با درآمد ثابت در سال گذشته از طریق فرابورس عنوان کرد: فرابورس ایران در حوزه صندوق‌های قابل معامله توانسته رتبه سوم را در میان بورس‌های اسلامی پس از بورس استانبول و مصر به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل فرابورس ایران در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه جدید هیأت دولت در مورد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و شایعه به تعویق افتادن اجرای این مصوبه در سال جاری پاسخ داد: براساس مصوبه جدید افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مالیات ۲۵ درصدی عملکرد نیز در نظر گرفته شده و این در حالی است که در پیش از آغاز سال جدید شرکت‌ها از این مالیات معاف بودند، با این همه متولیان بازار سرمایه برای حل و فصل موضوع تمدید مالیات در سال جاری و تمدید معافیت آن پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهند.

وی در مورد نوسان برخی از شرکت‌های ورشکسته در بازار پایه توافقی نیز گفت: بازار پایه توافقی براساس دیدگاه و پیشنهادات فعالان و ۱۰ کارگزار برتر این بازار برنامه‌ریزی شده و در آن از شرکت‌های برخوردار از عملکرد شفاف گرفته تا شرکت‌هایی که تاکنون حتی مجمع عادی سالیانه نیز برگزار نکرده‌اند، حضور دارند. در این بازار حتی برخی از شرکت‌هایی وجود دارند که با وجود به انحلال رسیدن و توقف فعالیت شرکت، اما با توجه به دارایی‌ها و اموال شرکت براساس ارزش جایگزینی از سوی معامله‌گران قیمت‌گذاری می‌شود. روند نوسان قیمت در این بازار بسیار طبیعی و عقلایی است و تاکنون مسئله خاصی در این بازار به عنوان ناهنجاری وجود نداشته است.

هامونی عنوان کرد: تاکنون ۱۶ شرکت فرابورس ایران درج و آماده عرضه اولیه هستند و در عین حال ۱۵ شرکت نیز به هیأت پذیرش درخواست داده‌اند.

منبع» فارس

 

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا