تحقق درآمد با جلوگیری از فرار مالیاتی

ابراهیم نکو
ابراهیم نکو

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: هدف دولت از افزایش درآمد مالیاتی بالا بردن نرخ نیست، بسیاری از مالیات‌دهندگان حقوق‌بگیر هستند، در حالی که افراد سرمایه‌دار به شیوه‌های مختلف از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

 ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد اینکه آیا تحقق کل درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۹۳ امکان‌پذیر است، گفت: دو منبع درآمدی مهم یعنی نفت و مالیات در بودجه وجود دارد که درآمدهای مربوط به نفت با توجه به شرایط موجود، قطعا محقق می‌شود.

وی در مورد تحقق درآمدهای مالیاتی نیز گفت: هدف دولت از افزایش درآمدهای مالیاتی بالا بردن نرخ یا افزایش پایه مالیاتی نیست، بلکه هدف این است که نسبت به اخذ درآمد مالیاتی تجدید نظر شود و دولت بر اساس واقعیت‌های جامعه درآمدهای مالیاتی را در نظر گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مورد درآمدهای حاصل از مالیات گفت: واقعیت این است که دولت خیلی بیشتر از آن‌چیزی که تاکنون از مالیات درآمد کسب کرده است، می‌تواند درآمد داشته باشد، فقط برای این کار لازم است، ابزارهای مناسبی طراحی شود و جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی گرفته شود.

نکو نماینده رباط کریم گفت: بنابراین اگر بتوان با استفاده از ابزارهای دقیق و درست جلوی فرارهای مالیاتی را گرفت، نه تنها درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده محقق می‌شود، بلکه دیگر کسری درآمد از طریق مالیات نخواهیم داشت.

وی افزود: در کشور ما بسیاری از مالیات‌دهندگان حقوق‌بگیر هستند، در حالی که افراد سرمایه‌دار به شیوه‌های مختلف از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا