اختصاص مشوق‌های تازه مالیاتی به صنعت گردشگری

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور از ارائه تسهیلات و مشوق های جدید مالیاتی به صنعت گردشگری از ابتدای امسال خبر داد.محمدقاسم پناهی با اشاره به تغییرات مثبت در آخرین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم اظهار داشت: مشوق‌ها و تسهیلات مالیاتی گسترده‌ای برای هدایت منابع به سوی بخش‌های مختلف اقتصادی درنظر گرفته‌ شده است.

وی اعطای مشوق‌های مالیاتی به حوزه گردشگری را از جمله این تغییرات برشمرد و افزود: درآمدهای خدماتی هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص حقوقی غیردولتی که از ابتدای سال جاری از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط پروانه بهره‌برداری یا مجوز دریافت نمایند، از تاریخ شروع فعالیت به مدت ۵ سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ۱۰سال با نرخ صفر مالیات محاسبه می‌شوند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به اینکه در ماده ۱۳۲ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم برای کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از سال ۱۳۹۵ از مراجع قانونی پروانه بهره‌برداری اخذ کرده باشند، نیز تا مدت ۶ سال بعد از اجرای قانون، معافیت مالیاتی به میزان ۵۰ درصد مالیات بر درآمد ابرازی استمرار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این معافیت مالیاتی شامل درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور نمی‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه تنها درآمد حاصل از فعالیت تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی مشمول معافیت این ماده است، گفت: این نوع تسهیلات، قابل تسری به درآمد حاصل از واگذاری این تاسیسات نیست.

وی از ارائه تسهیلات مالیاتی به دفاتر گردشگری و زیارتی اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰۰درصد درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد، مشمول مالیات با نرخ صفر است.

منبع» سازمان امور مالیاتی کشور

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا