جدول کارنامه مالیاتی دولت در سال ۹۴

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق ۹۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در سال ۹۴ در دو حوزه مالیات مستقیم و ارزش افزوده در مجموع بالغ بر ۶۶۷ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد.
سیدکامل تقوی‌نژاد امروز در نشستی خبری گفت: در سال ۹۴ در دو حوزه مالیات مستقیم و ارزش افزوده در مجموع بالغ بر ۶۶۷ هزار میلیارد ریال مالیات وصول شد که ۹۰ درصد درآمد پیش بینی شده بود و این مبلغ نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

کارنامه عملکرد مالیاتی دولت در سال ۹۴ را در این جدول می‌بینید:

شاخص

میزان درآمد (هزار میلیارد ریال)

درصد تحقق نسبت به پیش‌بینی

درصد رشد نسبت به سال قبل

مالیات‌های مستقیم

۴۲۱

۹۶

۱۷

مالیات بر ارزش افزوده

۲۴۶

۸۰

۱۳.۵

کل

۶۶۷

۹۰

۱۶

سیدکامل تقوی نژاد در نشست خبری امروز خود همچنین گفت: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۷ تا ۹۴ حدود ۵۴۲ هزار مودی در سامانه ثبت نام کردند که ۷۱ هزارنفر آنها در سال ۹۴ ثبت نام شده اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در این مدت بالغ بر ۱۳۰۴ میلیارد ریال مالیات وصول شده است و این یک موفقیت بزرگ در نظام مالیاتی محسوب می شود.

آن گونه که صداوسیما گزارش داده، وی همچنین گفت: مالیات مشاغل و اصناف در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش نخواهد یافت.

او با بیان اینکه مالیات مشاغل و اصناف کمتر از ۵ درصد مجموع مالیات کشور است افزود: دیروز با رییس شورای اصناف جلسه ای داشتیم و برای کمک به این قشر قرار شد علاوه بر ثابت ماندن نرخ مالیات اصناف و مشاغل نسبت به سال گذشته پرداخت آن نیز راحت تر و شفاف تر صورت گیرد.

منبع» اقتصادنیوز

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا