دانلود آخرین نسخه نرم‌افزار ارائه لیست مالیات درآمد حقوق

سازمان امور مالیاتی جهت رفع مشکلات و نارسایی موجود، سازمان امور مالیاتی در راستای تحقق رضایتمندی مودیان مالیاتی پروژه مکانیزاسیون سیستم مالیات بر درآمد حقوق را به منظور تسهیل در پرداخت مالیات حقوق توسط مودیان مالیاتی از طریق رسانه های الکترونیکی و یکسان سازی رویه های دریافت مالیات توسط واحدهای مالیاتی و نیز ایجاد یک بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب جهت سهولت در پردازش اطلاعات،کنترل و رسیدگی توسط واحد های مالیاتی را به اجرا رسانده است. بدون تردید وجود سیستم مکانیزه می تواند به فرایند وصول مالیات کمک شایانی بکند که درصورت اعمال یک مکانیزم ساخت یافته، منظم و پویا، استقرار و فراگیر شدن نظم و هماهنگ ی در کل ساختار و بدنه تشک یلات را به ارمغان خواهد آورد . لزوم وجود دو رکن نظم و کنترل از یک طرف و ظهور پدیده سیستمهای الکترونیکی به عنوان پدیده قرن که توانا یی تحقق و عینیت بخشیدن به هر دورکن فوق را داشته از طرف دیگر، زمینه و موجبات طراحی و پیاده سازی این نرم افزار را فراهم نمود . از آنجا که سادگی و روانی هر نرم افزاری یکی از نقاط قوت و جزو علل محبو بیت و ماندگاری آن می باشد، تلاش گردیده است. لذا فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی صاحب نظران که تا ا ین لحظه و یا در آینده موجبات توسعه این نرم افزار را فراهم می نمایند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم .
ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم» پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده ۸۵ این قانون محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماههای بعد فقط تغییرات را صورت دهند .
بند الف ماده ۱۳۹ قانون برنامه سوم» اقساط ماهیانه تسهیلات اعتباری مسکن از بانک ها از درآمد مشمول مالیات دریافت کنندگان تسهیلات کسر و مانده درآمد مکتسبه در شمول محاسبات مالیاتی قرار می گیرد . استفاده از این معافیت مالیاتی فقط برای یکبار برای هر خانواده و یا افراد متاهل مجاز بوده و شامل واحدهای با مساحت مفید حداکثر ۱۲۰ متر مربع خواهد بود.
بند ۵ ماده ۹۱ » حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری و پایان خدمت و خسارت اخراج و بازخرید خدمت و وظیفه یا مستمری پرداختی به وراث و حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده . / بند ۶ ماده ۹۱ » هزینه سفر و فوق العاده مسافرت مربوط به شغل
هزینه درمانی موضوع ماده ۱۳۷ قانون مالیات‌های مستقیم » هزینه های درمانی پرداختی هر مودی بابت معالجه خود یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و خواهر تحت تکفل در یک سال مالیاتی به شرط این که اگر دریافت کننده موسسه درمانی یا پزشک مقیم ایران باشد دریافت وجه را گواهی نماید و چنانچه به تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به علت فقدان امکانات لازم معالجه در خارج از ایران صورت گرفته است پرداخت هزینه مزبور به گواهی مقامات رسمی دولت جمهوری اسامی ایران در کشور محل معالجه یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد . درمورد معلولان و بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر هزینه های مذکور هزینه مراقبت و توانبخشی آنان نیز قابل کسر از درآمد مشمول مالیات معلول یا بیمار یا شخصی که تکفل اورا عهده دار است می باشد.
حق بیمه پرداختی موضوع ماده ۱۳۷ قانون مالیات‌های مستقیم » حق بیمه پرداختی هر شخص حقیقی به موسسات بیمه ایرانی بابت انواع بیمه های عمر و زندگی و بیمه های درمانی از درآمد مشمول مالیات مودی کسر می گردد.

توضیحات مهم:

  1. این نرم افزار صرفاً جهت ایجاد اطلاعات الکترونیکی لیست حقوق می‌باشد و به عنوان سیستم حقوق و دستمزد قابل استفاده نیست.
  2. شرکت‌هایی که فایل‌های مورد نظر را توسط نرم افزار اختصاصی حقوق و دستمزد خود تولید می‌نمایند (طبق فرمت مورد تائید سازمان در دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی)، از این نرم افزار جهت کنترل صحت اطلاعات و چاپ خلاصه لیست استفاده نمایند. تا در صورت وجود خطا قبل از مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه از آن مطلع گردند.
  3. جهت ورود به نرم افزار مالیات بر حقوق نام کاربری admin کلمه عبور admin می باشد.

به منظور دانلود این نرم‌افزار و دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی از لینک‌های زیر استفاده نمایید:

دانلود دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی

دانلود فایل نصبی نرم افزار (Setup)

دانلود لیست تلفن‌های پاسخگویی به مشکلات

قوانین مرتبط با مالیات بر حقوق

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. افتضاح ترین نرم افزاری که تا بحال دیدم پر از اشکال، سایتشون هم افتضاح تر از نرم افزارشون. تمام مودی ها رو از فروردین به دردسر انداختن و هیچ کس پاسخگوی این افتضاحشون نیست.

    1. یعنی حرف دل من و همه رو زدین . جالب اینکه هیچ یک از مهندسین و کارشناسان رایانه ادارات کل امور مالیاتی هم اطلاعی ندارند که مردم رو راهنمایی کنن

  2. سلام به دوستان
    من تو این نرم افزار مالیات حقوق دارایی به مشکل خوردم. لیست رو آماده کردم فرستادم تو سایت خلاصه لیستش هیچ عددی نشون نمیده. تایید نهایی هم شد حالا فیش نمیده باید چکار کنم؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. یه مملکت با این نرم افزار بیخودشون و سایت بیخودتر از خودشون سرکار هستن، پاشو برو پیش ممیزت قبل از اینکه مهلت ارسال تموم بشه تکلیف رو مشخص کن و تاییدیه بگیر وگرنه جریمه میشی.
      این مشکلات برای اکثر مودیان وجود داره به نظرم واسه اینکه این مشکلات رو نداشته باشین بهتره یه نرم افزار حقوق و دستمزد که این فایلها رو با دقت تولید میکنه تهیه کنید

  3. نرم افزار خیلی خیلی خیلی بیخودی است. لیستها را ثبت میکنیم و بعد میبینیم که خلاصه لیست ندارد. کلی مراحل را طی میکنیم و پیغام لیست ذخیره شد را نمایش میدهد ، اما بعد میبینیم که فایل خالی از هرگونه اطلاعات است

  4. سلام
    انصافا” وزارت دارایی با این نرم افزار جدید ارسال لیست حقوق و سامانه الکترونیکی خیلی ضعیف ، آبروی خودشو برد . مگه مجبور بود با عجله و بدون داشتن زیرساخت مناسب یک سامانه ناقص رو راه بندازه ؟ (البته بنده هم مثل خیلیها بعلت عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت در محل کارخانه در وسط بیابان ، مجبور به کاربری افلاین میباشم . ) مگه مجبور بود نرم افزار هردمبیلی ارسال لیست حقوق رو بدون ازمایش و با عجله بده دست مردم و با ورژنهای پشت سرهم و فایلهای ناقص راهنما همه رو علاف بکنه ؟ اگه سیستم کشش اینهمه مراجعه رو نداره و با پیامهای متعدد خطا در پردازش یا دریافت فایل دیتا و یا قفل شدن سایت مواجه میشه ، مقصر اینهمه تلف شدن وقت مردم کیه؟ در ۳۶ ساعت گذشته (بجای ۲ ساعت اعلام شده در سایت) ۵ بار به سایت مراجعه کرده ام تا ببینم فایلهایم پردازش شده یانه . دریغ از یک تیک ناقابل در کادر پردازش فایلها یا کادر اعلام خطا . فایلهای دیتا رو که میفرستی از سه تا ۲ تاش گم میشه . فردا حتما” ادعای جریمه هم میکنن . !!!!! اقا به کی باید بگیم سامانه دریافت لیست حقوق دارایی در ۸۰% موارد باگ داره ، گیر میکنه ، لیست کارکنان رو به خلاصه لیست اضافه نمیکنه . با تعداد پرسنل صفر و بدون پردازش فایلها ، بدون اعلام خطای احتمالی در فایلها ، قبض صادر میکنه اما رسید ثبت در دبیرخانه نمیده .
    فردا اگه بعد از پردازش فایلها (دراوقات فراغت سامانه)مشکلی بود پای کیه ؟ اگه بلد نیستین برید از سامانه تامین اجتماعی و زیر ساخت اون که بیشتر از دارایی کاربر داره الگو برداری کنین . سامانه تامین اجتماعی در عرض ۳ دقیقه فایل های لیست رو قبول میکنه ، پردازش میکنه، ایرادات رو اعلام میکنه ، و رسید و قبض صادر میکنه .
    آهای ایهالناس گوش شنوایی هست؟

  5. وای بخدا این همه مالیات میگیرین نمیتونین یه نرم افزار درست حسابی بنویسید واقعا متاسفم فقط پول و میخواین

  6. برنامه رو نصب کردم اما موقع نام کاربری و رمز ورود admin رو که میزنم وارد نمیشه و error میده راهنمایی

دکمه بازگشت به بالا