چرا حق ایاب و ذهاب به کارکنان قراردادی تعلق نمی گیرد؟

طبق مصوبات هیات دولت، برخی یارانه های مستقیم که در قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان کمک هزینه غذا و رفت و آمد از آنها نام برده شده به کارکنان قراردادی تعلق نمی گیرد.

برخی از کارمندان قراردادی دولتی می گویند از برخی یارانه های مستقیم کارمندی مانند حق ایاب و ذهاب، محروم شده اند. در این رابطه مخاطبی عنوان کرده: کارمندان قراردادی خرم آباد لرستان حق سرویس ایاب وذهاب ندارند. مسئولین می گویندحق سرویس ایاب وذهاب فقط برای کارمندان رسمی است شما هیچگونه حقی ندارید اعتراض کنید اخراج می شوید لطفا پیگیری کنید.

جهت اطلاع این مخاطب و سایر مخاطبانی که با مشکلی مشابه این موضوع طرف هستند باید گفت پس از اجرای عملی قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ و ۸۷، و اجرای قانون برنامه چهارم توسعه دولت تصمیم گرفت برخی از تصدی های رفاهی خود را برای کارکنان متوقف کرده و با عنوان یارانه های مستقیم به عنوان کمک هزینه های رفت و آمد، غذا، مهد کودک و مانند آن، به حقوق کارمندان اضافه کند.

طبق مصوبه هیات دولت در سال ۸۷، این مبالغ تنها به کارمندان رسمی و پیمانی داده می شود و البته بر اساس جمعیت شهرهای محل سکونت، این ارقام سال به سال با مصوبه هیات دولت تعیین می شود و طبق نظر دیوان عدالت اداری، این ارقام از شمول مالیات مستقیم بر درآمد نیز معاف است. لذا کارکنان قراردادی مشمول دریافت این ارقام در فیش حقوقی خود نمی شوند.

منبع» خبرآنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا