عقب‌گرد ۶۰ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بازار سهام امروز پابه‌پای بازارگردان‌های سهام در حالی شاهد حمایت سهام در گروه‌های پیشرو به ویژه در گروه خودرویی‌ها بود که در مجموع معاملات بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته در فضایی گیج‌کننده و گنگ رقم می‌خورد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۹۵، با کاهش ۶۰ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۸۴ واحد رسید.

شاخص کل‌هم‌وزن اما با افزایش ۱۴ واحدی عدد ۱۳ هزار و ۷۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۵ واحدی به رقم ۸۴ هزار و ۸۱۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۷۴ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۲۲۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۶۳ واحدی عدد ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیکفس) با کاهش یک واحدی روی رقم ۸۱۴ واحد ایستاد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۱ واحد، بانک پاسارگاد با ۲۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۱۶ واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

درمقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با ۳۰ واحد، پتروشیمی پردیس با ۲۷ واحد و بانک کارآفرین با ۱۹ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس امروز تهران به بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۸۵۳ میلیون سهم و ارواق مالی قابل معامله طی ۷۹ هزار و ۳۵۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های افرا نت، گروه صنعتی بارز، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، پتروشیمی فجر، گروه صنعتی پاکشو، شیرین‌دارو، کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نفت ایرانول، همکاران سیستم، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، بیمه نوین بازگشایی شدند.

امروز همچنین برای نخستین‌بار ۱۰ درصد از کل سهام شرکت واسپاری ملت متعلق به شرکت گروه مالی ملت در بازار دوم بورس تهران به قیمت هر سهم ۱۰۶ تومان کشف قیمت شد. همچنین امروز نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره گروه سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به پرداخت آخرین اجاره‌بهای سه ماهه این اوراق در روز دوشنبه‌ این هفته، در پایان معاملات امروز متوقف شد؛ همچنین امروز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم در دست انتشار شرکت اعتباری ثامن (در شرف تاسیس) به قیمت هر سهم یکصد تومان از طریق بازار فرابورس پذیره‌نویسی شد.

امروز در بازار فرابورس ۱۵۸ میلیون حق تقدم بانک آینده در بازار پایه توافقی میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد. این در حالی است که در این نماد معاملاتی با وجود سفارش عرضه ۵۰ میلیون سهمی اما تقاضای ۳۴۰ میلیون سهمی به قیمت هر سهم ۱۰ تومان در پایان معاملات امروز درج شد.

در نماد معاملاتی فولاد کاویان نیز امروز ۳۹.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۶ میلیارد تومان در بازار پایه توافقی از کد سهامدار عمده حقیقی با معامله درون‌گروهی روبرو بود.

در نماد معاملاتی باغ‌میشه اما امروز ۳۷میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کدبه کد شد.

شرکت توسعه شهری توس‌گستر نیز امروز شاهد معاملات کد به کد سهامدار عمده حقوقی در جریان بازار خرده‌فروشی بورس تهران بود.

در زامیاد اما امروز بیش از ۱۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد‌به‌کد شد.

در سخت‌آژند نیز امروز اندکی بیش از ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان میان کدهای درو‌ن گروهی سهامدار عمده حقوقی جابجا شد.

امروز همچنین گسترش صنایع انرژی آذراب به دنبال برنامه معاملات انتقالی خود شاهد جابجایی ۸ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده بود.

همچنین لیزینگ رایان سایپا نیز امروز شاهد جابجایی ۷ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان در این نماد معاملاتی بود.

همچنین در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد امروز علاوه بر معاملات دوطرفه از سوی سهامدار عمده حقیقی بازار سهام شاهد بازارگردانی ضعیف سهام در این نماد معاملاتی بود.

بازار سهام همچنان گنگ و سردرگم

امروز بازار سهام همپای بازارگردان‌ها در نمادهای معاملاتی پیش‌رو از جمله خودرویی‌ها شامل معاملاتی گنگ و سردرگم در کلیت معاملات امروز تالار شیشه‌ای بودند این در حالی بود که حتی عرضه اولیه سهام یک شرکت جدید نیز نتوانست شادابی چندانی را دست کم برای گروه‌های مالی و نهادهای وابسته به آن فراهم کند.

آنچه که این روزها در بورس تهران رقم می‌خورد فقر شدید نقدینگی و بی‌میلی سهامداران برای حضور در گروه‌ها و نمادهای معاملاتی پیشرو است. در عین حال درجا زدن قیمت سهام خودرویی‌ها و عدم ورود جریان نقد عملیاتی در این شرکت‌ها باعث شده تا زیر سایه سنگین رکود بر فضای کسب و کار بورس تهران نیز درجا زند.

امروز در گروه سایر کانی‌های غیرفلزی بودجه برآوردی شرکت شیشه و گاز با سرمایه ۲۵ میلیارد تومانی برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۵ به رقم ۲۳۲۸ ریال اعلام شد. این در حالی است که سود هر سهم پس از کسر مالیات «کگاز» در گزارش قبلی این سال مالی ۲۵۷ ریال اعلام شده بود که اکنون با تعدیل مثبت ۸۰۶ درصدی خود را آماده بازگشایی در هفته آینده کرده است.

در این نماد معاملاتی که پیش از این بنیاد مستضعفان از عدم تصمیم برای فروش زمین خبر داده بود به تازگی آگهی مزایده فروش زمین مهرآباد این شرکت منتشر شده و گزارش‌ها حاکی از واگذاری این دارایی‌ به شرکت نوشابه ساسان حکایت دارد که بر این اساس سهامدار عمده بنا دارد این درآمد غیرعملیاتی را از طرق افزایش ظرفیت تولید و فروش شرکت به سود عملیاتی مداوم تبدیل کند.

امروز بازار سهام بازاری خنثی و رخوت‌آور بود که همچنان تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک به ویژه در گروه غذایی‌ها و قطعه‌سازان را مورد توجه خود قرار داده بود.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا