بکارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)

طبق برنامه ریزی صورت گرفته کلیه ناشران با توجه به اولویت های مشخص، به تدریج از سال ۱۳۹۶ ملزم به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی بر اساس استانداردهای IFRS خواهند بود. بکارگیری و همگرایی با استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)، یکی از ضرورت‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ارتقای جایگاه بین‌المللی بازار سرمایه کشور است.

بر همین اساس، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده بین سازمان حسابرسی و سازمان بورس، طبق مصوبه مجمع عمومی سازمان‌حسابرسی مقرر شد، “آن گروه از شرکت‌ها و نهادهای مالی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که توسط سازمان بورس مشخص می‌شوند و به تبع آن‌ها، شرکت‌های فرعی و وابسته مربوط از تاریخ مشخص شده توسط آن سازمان، در تهیه صورت‌های مالی خود از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی استفاده نمایند”.

براساس این اطلاعیه، با توجه به مراتب فوق، به منظور برنامه‌ریزی، شناخت و رفع مسائل و چالش‌ها، و اجرای مناسب پروژه مذکور، از مردادماه ۱۳۹۴ کمیته راهبری IFRS متشکل از نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی ایران، سازمان امور مالیاتی و برخی از خبرگان مالی در حوزه بازار سرمایه و حرفه حسابداری و حسابرسی تشکیل شده است.

در این خصوص، چنانچه شرکت‌هایی تمایل به اجرای IFRS در صورت‌های مالی تلفیقی سال ۱۳۹۵ دارند، می‌توانند تا تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۵ موضوع را از طریق آدرس ایمیل IFRS@SEO.IR و یا شماره فکس ۸۸۶۷۱۵۷۵-۰۲۱ به این سازمان اعلام نمایند.

فهرست اسامی شرکت‌هایی که ملزم به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی مبتنی بر IFRS در سال ۱۳۹۵ هستند، در اولین فرصت پس از بررسی در کمیته راهبری و تصویب در هیات مدیره محترم سازمان بورس، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته کلیه ناشران با توجه به اولویت های مشخص، به تدریج از سال۱۳۹۶ ملزم به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی بر اساس استانداردهای IFRS خواهند بود.

منبع» مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا