بخشودگی جرایم کارفرمایان به نفع کارگران است

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب را به نفع کارگران و اقدامی موثر در جهت پرداخت منظم حق بیمه‌ها دانست. هادی ابوی اظهار کرد: در گذشته هنگامی که کارفرمایان بدهکار می شدند اعلام می کردند که اگر اصل بدهی را پرداخت کنند کلیه جرایم مشمول بخشودگی قرار می‌گیرد اما با این شیوه مخالف بودیم زیرا این کار به جای آنکه کارفرمایان را تشویق به پرداخت منظم و به موقع حق بیمه کند آنها را تشویق به عدم پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر منافع کارگران و منابع سازمان تامین اجتماعی با این کار دچار مشکل می‌شد چرا که کارفرمایانی که متخلف بوده و حق بیمه پرداخت نمی کردند بعضا جزو پیمانکارانی بودند که پول بیمه را می‌گرفتند اما به تامین اجتماعی واریز نمی‌کردند و با آن برای خود کاسبی می‌کردند از این رو پیشنهاد جایگزین این بود که کارفرمایان خوش حساب تشویق شوند.

 ابوی تصریح کرد: بر اساس این پیشنهاد، کسانی که به طور منظم پرداخت حق بیمه را انجام می‌دهند تسهیلاتی برایشان قایل شوند یا اینکه در یک دوره یکساله حق بیمه هایشان را به صورت اقساط بلندمدت بپردازند.

این مقام مسئول کارگری بخشودگی جرایم کارفرمایان را موجب کاهش اختلاف میان کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: جرایم کارفرمایان در مقاطع مختلف بخشیده شده و سازمان تامین اجتماعی اصل بدهی را از کارفرمایان مطالبه کرده و با این کار گره‌های کوری که در نحوه وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی بوده باز شده است.

به گفته وی بخشنامه سازمان تامین اجتماعی اقدامی اثرگذار در جهت حفظ منابع سازمان و پرداخت منظم و به موقع حق بیمه نیروهای کار است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا