اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم از اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خبر داد.سید مجتبی موسوی صبح امروز در جلسه ستاد بخشودگی جرائم تامین اجتماعی استان هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید ملی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در تامین اجتماعی استان اعلام کرد و افزود:کلیه واحدهای تولیدی،صنعتی و معدنی دولتی و غیر دولتی استان که در حال حاضر در امور تولید کالا و تجهیزات فعالیت می کنند مشمول این طرح هستند.

وی با تاکید بر لزوم ارائه دلایل ابرازی توسط کارفرمایان مشمول طرح اظهار کرد:کارفرمایان متقاضی بایستی مستندات خود مبنی بر خارج از اختیار بودن و بروز حوادث غیرمترقبه خارج از اراده کارفرما که مانع انجام تکالیف مقرر شده است را در قالب درخواست به شعبه تامین اجتماعی مربوط تحویل دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم سیل،برف،تگرگ،سرمازدگی،آتش سوزی غیرعمدی،زلزله و نظایر آن را از جمله دلایل ابرازی خواند و تصریح کرد:کارفرمایانی که آثار مالی تحریم های ظالمانه اقتصادی و نوسانات ارزی تاثیر مستقیم در فعالیت و تولید کارگاه آنان داشته و طی دوره مشخص منجر به تعطیلی موقت یا رکود فعالیت یا نیمه فعال شدن آنها شده است مشمول بهره مندی از مزایای اجرای این طرح می باشند.

وی گفت:تشخیص آثار نوسانات ارزی در مورد واحدهایی است که تهیه بخش عمده مواد اولیه و قطعات و لوازم مورد نیاز استفاده آنان بر اساس ارز خارجی صورت گرفته و منوط به ارائه گواهی بانک مرکزی،اداره کل صنعت معدن و تجارت و سایر مراجع ذیربط استان می باشد.

موسوی در خصوص سوابق خوش حسابی کارفرمایان مشمول این طرح گفت:کارفرمایانی خوش حساب به شمار می آیند که ظرف ١٨ ماه قبل از وقوع موضوع دلایل ابرازی،صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان را برای حداقل ١۶ ماه ارسال و پرداخت نموده باشند.

وی افزود:تعیین کارفرمای خوش حساب بر اساس لیست های ارسالی واقعی(منطبق بر بازرسی کارگاهی) و تعهد ارائه دفاتر قانونی درخصوص کارگاهای واجد دفاتر به سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد.

وی ادامه داد:کارفرمایان کارگاههای مشمول این طرح در صورتی که دوره وقوع دلایل ابرازی آنها مربوط به قبل از تصویب این آئین نامه باشد برای برخورداری از تسهیلات آین طرح مکلفند ظرف سه ماه از تاریخ ٢٧ خرداد ماه ٩۵ با ارائه درخواست بخشودگی جرائم به شعبه تامین اجتماعی مربوطه درخصوص پرداخت و یا ترتیب پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری قطعی شده با سازمان تامین اجتماعی توافق نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در خصوص کارگاههایی که پس از صدور این بخشنامه(٢٧/٣/٩۵) دچار مصادیق وقوع دلایل ابرازی شوند بایستی ظرف مهلت سه ماه از وقوع دلایل مزبور نسبت به ارائه مدارک و مستندات با ارائه درخواست و ثبت در دفتر شعبه تامین اجتماعی مربوط اقدام کنند و بدیهی است بخشودگی جرائم در این حالت،صرفا به بازه زمانی وقوع دلایل ابرازی تخصیص می یابد.

موسوی درباره نحوه و میزان بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در این طرح گفت:کارفرمایان بر اساس پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ظرف یک تا سه سال  از تاریخ توافق با سازمان تامین اجتماعی از بخشودگی جرائم به میزان ۵٠ تا ١٠٠ درصد برخوردار می شوند.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت منظم اقساط توسط کارفرمایان در این طرح تصریح کرد:در صورتی که کارفرما،هر یک از اقساط را در سررسید مقرر پرداخت نکند بدهی تبدیل به حال شده و جرائم متعلقه نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال دریافت خواهد گردید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت:این طرح بمنظور بهره مندی واحدهای فعال بوده و کارگاههای ورشکسته،درحال تصفیه،اعلام انحلال شده و فاقد فعالیت مشمول این بخشودگی نمی باشند.

موسوی از کارفرمایان متقاضی استفاده از تسهیلات این طرح خواست تا در اسرع وقت به شعبه تامین اجتماعی  مربوطه مراجعه و با ارائه مستندات و مدارک ابرازی،درخواست خود را در قالب فرم شماره یک تکمیل کنند.

جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی قم بخشیده می شود

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا