طرح افزایش سن بازنشستگی و حذف برخی مشاغل سخت و زیان آور

یک مقام مسئول کارگری از طرح افزایش سن بازنشستگی و حذف برخی مشاغل از فهرست مشاغل سخت و زیان آور خبر داد. ابوالفضل فتح الهی در خصوص برنامه های جدید تامین اجتماعی به منظور کاهش هزینه ها گفت: تامین اجتماعی به دنبال این است که سن بازنشستگی را بالا ببرد و از آن سو نیز برای اینکه بتوانند هزینه های این سازمان را کاهش دهند، برخی مشاغل سخت و زیان آور را حذف کرده اند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: به صورت کلی سخت گیری های جدیدی اعمال می شود تا میزان هزینه های تامین اجتماعی کاهش یابد. البته ما به عنوان نمایندگان کارگران درباره سخت گیری های زیاد اعتراضاتی را داشته ایم.

فتح الهی ادامه داد: حذف برخی مشاغل سخت و زیان آور می تواند به معنای نادیده گرفتن حقوق نیروی کار باشد. اینگونه اقدامات در واقع به منظور خروج تامین اجتماعی از فشار مالی صورت می گیرد.

این مقام مسئول کارگری کشور با اشاره به اینکه حذف مشاغل نساجی از فهرست مشاغل سخت و زیان آور در حال حاضر دنبال می شود و برخی از گروه های خبرنگاران نیز برای استفاده از بیمه مشاغل سخت و زیان آور مشکلاتی دارند.

وی از نامه نگاری برخی از گروه های خبری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره خبر داد و افزود: البته وزیر هنوز پاسخی به نامه خبرنگاران نداده اما مسئله این است که برخی خبرنگاران به صورت مستقیم با رسانه ای در ارتباط نیستند و به صورت آزاد کار می کنند و یا برای چندین نشریه مطالبی را تهیه می کنند که تحت پوشش قرار گرفتن این افراد در لیست مشاغل سخت و زیان آور دارای مشکلاتی است؛ بنابراین چون کارفرمای مشخصی ندارند، تامین اجتماعی نمی پذیرد که این گروه از خبرنگاران را دارای مشاغل سخت و زیان آور بداند.

منبع» مهر

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا