برنامه جامع اصلاح نظام بانکی نهایی شد

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدن برنامه جامع اصلاح نظام بانکی خبر داد و گفت: این برنامه در سه محور حل معضل نقدی و انجماد دارایی بانک ها، ساماندهی بدهی دولت و افزایش سرمایه بانک ها تهیه شده است.

ولی الله سیف روز یکشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افزود: شرایط موجود نظام بانکی برای اتصال به نظام بین المللی مناسب است و هر روز شاهد گشایش های بیشتری هستیم.
وی گفت: توقع اینکه پس از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به یکباره ارتباطات به شرایط قبل برگردد، به جا نبود زیرا مشکل ما منطبق نبودن استانداردهای نظام بانکی است، زیرا برای کار با بانک های بزرگ نیاز به استانداردهای به روز جهانی است. بانک های ما ۱۰تا ۱۵ سال از نظام جهانی عقب مانده اند و لازم است استانداردهای خود را به روز کنند.

سیف افزود: البته حدود سه سال است که بانک ها اقداماتی را شروع کرده اند که می توان به مدیریت ریسک حسابرسی داخلی و رعایت مقررات و اصول مالکیتی شرکتی در بانک ها اشاره کرد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی ، ابلاغ دستورالعمل حداقل افشا در صورت های مالی که بهمن ماه پارسال به تصویب رسید، می تواند اعتماد بیشتری ایجاد کند. امید می رود سال آینده با حمایت سازمان حسابرسی، استانداردسازی صورت های مالی بانک ها شتاب بیشتری گیرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا