بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان برای نشریات نیز اجرا می‌گردد

دومین جلسه مدیران سازمان تامین اجتماعی و اعضای انجمن صنفی مدیران رسانه ها با هدف بررسی مشکلات بیمه ای این قشر برگزار شد. محمد حسن زدا معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان ۴٢ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد، گفت: یک میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما، ماهانه به این سازمان حق بیمه می پردازند. زدا رقم پرداختی ماهانه سازمان تامین اجتماعی را بابت تعهدات بیمه ای ودرمانی ۵٢٠٠میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این سازمان این منابع را بدون اتکا به بودجه دولتی تامین می کند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر تعامل با شرکای اجتماعی از راهبردهای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: ارتباط با رسانه ها نیز به عنوان یکی از شرکای اجتماعی این سازمان مورد توجه است.
زدا از تشکیل کارگروهی میان سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی مدیران رسانه ها خبر داد و اظهار داشت: به منظور پیگیری به مسائل بیمه ای رسانه ها دبیرخانه دائمی نیز ایجاد می شود.
وی در خصوص بازرسی های سازمان تامین اجتماعی از کارگاههای تحت پوشش گفت: بازرسی یک تکلیف قانونی است و طبق ماده ۴٧ قانون تامین اجتماعی، بازرسان برای حفظ حقوق بیمه شدگان این سازمان به کارگاهها مراجعه می کنند و می توانند اسناد را رویت و در خصوص بیمه شدگان گزارش تهیه کنند.
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بزودی بازرسی از کارگاهها هوشمند می شود، اظهار داشت: با استفاده از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری بازرسی ها مکانیزه می شود.
زدا در ادامه به مشاغل سخت وزیان آور پرداخت و اظهار داشت: مرجع تشخیص سختی کار با وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی است و خبرنگاران و هر شاغل در هر صنفی برای اطلاع از اینکه حرفه اش سخت وزیان آور محسوب می شود، باید به کمیته های ادارات کار مراجعه کند و در صورتی که شغل مربوطه سخت وزیان آور تشخیص داده شود به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شود.
وی افزود: همچنین باید در لیست حق بیمه ارسالی از سوی کارفرما عنوان سخت وزیان آور ثبت شده باشد.
معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان رو به جلو در حال حرکت است، گفت: در ماههای آینده در حوزه آی تی اتفاقات بزرگی در این سازمان می افتد  که رضایتمندی بیمه شدگان را در پی خواهد داشت.
گفتنی است، در دومین جلسه مسئولان سازمان تامین اجتماعی با مدیران رسانه ها، مسئولان نشریات و خبرگزاری ها، سئوالات خود را مطرح واز سوی معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی پاسخ خود را دریافت کردند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا