دهم مرداد ماه، آخرین مهلت ثبت نام در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه

اداره امور گواهینامه ‌های حرفه ‌ای سازمان بورس آخرین مهلت ثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون ‌های بازار سرمایه را روز یکشنبه (۹ مرداد) اعلام کرد.رئیس اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای ضمن اعلام اینکه روز یکشنبه دهم مردادماه مهلت ثبت نام در آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه به پایان می‌رسد، تأکید کرد در این دوره آزمون‌های اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه با تغییرات جدید به صورت قلم و کاغذی در تهران و ۷ حوزۀ دیگر به طور هم زمان برگزار می‌ شود.

حیدر فروغ نژاد هم چنین اعلام کرد دانشجویانی که حداکثر تا پایان اسفندماه سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند در این دوره از آزمون‌ها ثبت نام کنند. لازم به ذکر است در صورتی که فردی بدون رعایت شرایط فوق در آزمون ثبت نام و شرکت نماید، آزمون وی ابطال خواهد شد.

فروغ نژاد با اشاره به مصوبۀ اخیر هیات مدیره سازمان بورس، تأکید کرد در حد نصاب و تعداد سؤالات آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه تغییراتی به شرح زیر ایجاد شده که این تغییرات از همین دوره اعمال خواهد شد

رئیس اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای هم چنین اعلام کرد ثبت نام دوره جدید آزمون‌های الکترونیکی بازار سرمایه از روز چهارشنبه سیزدهم مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

برای ثبت نام و اطلاع از برنامه زمان‌بندی و سایر اطلاعات مورد نیاز به سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای به آدرس https://reg.seo.ir مراجعه کنید.

تذکرات مهم:

۱- با توجه به مصوبۀ کمیته گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار، افرادی که حداکثر تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵ فارغ‌التحصیل شوند، نیز می‌توانند در این دوره از آزمون‌ها شرکت نمایند. بدیهی است در صورتی که فردی بدون داشتن شرایط ذکر شده در آزمون شرکت نماید، پاسخ‌نامه وی تصحیح نخواهد شد.

۲- افرادی که قصد شرکت در آزمون معامله‌گری بازار سرمایه را دارند، لازم است حتماً با مراجعه به قسمت شرایط عمومی و اختصاصی، شرایط این آزمون را کاملاً مطالعه نمایند. پذیرفته‌شدگان در آزمون معامله‌گری بازار سرمایه، بایستی در دورۀ آموزشی شرکت نمایند. گواهی نامه مربوطه پس از طی دوره، توسط مرکز آموزش دهنده اعطا خواهد شد.

۳- با توجه به اینکه آزمون اصول بازار سرمایه پیش نیاز آزمون تحلیل‌گری بازار سرمایه است، لذا شرکت افرادی که فاقد اصول بازار سرمایه باشند، در آزمون تحلیل‌گری بازار سرمایه ممنوع است.

۴- سرفصل‌های آزمون ها در قسمت آشنایی با گواهی نامه های همین سایت قرار دارد.

۵- به عنایت به اینکه تصویر داوطلب بر روی گواهی نامه چاپ خواهد شد، لذا توصیه می‌گردد حتماً تصویر مناسب با کیفیت خوب آپلود شود. بدیهی است در صورتی که تصویر مناسبی از سوی داوطلب قرار داده نشود، گواهی نامه صادر نشده و عواقب آن بر عهده خود داوطلب خواهد بود.

۶- در صورتی که فردی هزینه آزمون را واریز نماید، بایستی جهت اطلاع به قسمت آزمون های من مراجعه کند. اگر نام آزمون انتخابی به همراه عبارت در انتظار آزمون نمایش داده شده باشد، به منزله تکمیل ثبت نام است. در غیر این صورت هنوز هزینه آزمون پرداخت نشده و بایستی مجدداً سعی شود.

۷- در صورت ثبت نام، امکان انصراف و یا ذخیره هزینه پرداخت شده برای دوره‌های آتی وجود ندارد.

۸- با توجه به اینکه برای دارندگان مدارک حرفه‌ای CFA و CIIA آزمون‌های الکترونیکی برگزار می‌شود، لذا این افراد در صورتی که در آزمون‌های قلم و کاغذی ثبت نام کنند، نمی‌توانند از معافیت‌های مدارک ذکر شده استفاده نمایند.

۹- افرادی که در آزمون‌های الکترونیکی معامله‌گری بازار سرمایه شش ماهه اول سال شرکت نموده و پذیرفته نشده‌اند می‌توانند در آزمون قلم و کاغذی ثبت نام نمایند.

 

یادآوری:

با توجه به مصوبۀ اخیر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حد نصاب هر یک از دروس آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه ۳۵ از ۱۰۰ و نمرۀ کل نیز ۵۰ از ۱۰۰ می‌باشد. لازم به ذکر است اخذ هر دو شرط (یعنی حد نصاب هر درس و نمره کل) برای قبولی در آزمون لازم است.

حد نصاب قبولی در آزمون معامله‌گری بازار سرمایه نیز ۴۰ از ۱۰۰ می باشد.

 

نکته بسیار مهم:

به همه داوطلبین توصیه می‌شود محل برگزاری آزمون را با دقت انتخاب نمایند، چرا که پس از اتمام زمان ثبت نام و ویرایش، به هیچ عنوان امکان تغییر حوزه امتحانی وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است در دوره‌های قبل به دلیل عدم توجه به این نکته، این افراد مجبور شدند جهت انجام آزمون به حوزه انتخابی خود که غالباً فاصله زیادی با محل زندگی آنان داشت، مراجعه نمایند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا